Co si lze představit pod pojmem RPG? Vylepšování postavy, plnění úkolů a hlavně velké bitvy meči! Je tohle Avencast? Ano i ne."HRA NA ZPŮSOB HARRYHO POTTERA, KTERÝ MÍSTO UČENÍ SE NOVÝCH KOUZEL A LEKTVARŮ LÁME SVÝMI KOUZLY KOSTI PŘÍŠERÁM, KTERÉ NAPADLY AKADEMII"
Myšlené je to tak, že RPG to je, ale "velký boj zblízka nečekejte. Ve hře jsou dostupné dva styly magie. Ten první je krvavá magie, tedy boj zblízka a ten druhý je magie ducha, tedy boj na dálku. Už na začátku hry si musíte vybrat jeden ze dvou stylů, protože se konbinují velmi těžko. Postupem do dalších úrovní se vám odemykají kouzla ze tří kategorií. Již dříve zmiňovaná krvavá magie a magie ducha, ale také magie vyvolávání (ta však není tak podstatná). Postupem do dalších úrovní dostanete body, kterými si můžete doplnit schopnosti vaší postavy (zdraví, mana, magie krve, magie ducha). Očekávejte styl "Hra na způsob Harryho Pottera, který místo učení se nových kouzel a lektvarů láme svými kouzly kosti příšerám, které napadly akademii".
Principy hry máme probrané a teď je podstatný příběh. Jste mladý akolyta (učeň), který spí v hodinách magie, a tak je mu nabídnuto, že by mohl rovnou udělat závěrečnou zkoušku, ale musí získat pečetě tří mistrů. Tímto si prosvištíte celkem rychle a ještě můžete pomoci jedné dívce získat zpátky svého impa a v zahradě sestřelovat terče a dostat odměnu, tohleto je však nepovinné a vůbec to nemusíte dělat. Po odevzdání pečetí se vydáte do jeskyní Avencastu, kde si musíte najít svůj kámen duše, což je závěrečná zkouška akolyty. Jenže místo oslav, že akolyta splnil zkoušky, objevíte polorozpadlou akademii.
A hned je vám jasno. Akademii napadly příšery a vy utíkáte před hrstkou příšer. Naštěstí objevíte hrstku lidí (včetně arcimága), kteří přežili. Dávají vám úkol poslat signál o pomoc dalším akademiím. Na závěr lze jen dodat, že se jedná o slušné RPG na potterovský způsob.