Co s plonkovou funkční autobaterií?

1. 03 2008 | 22.42

U autodoktora identifikovali příčinu špatného startování v baterce. Protože jsem po ní kvůli modelařině pošilhával delší dobu, neváhal jsem a nechal si baterku vyměnit. A starou si odvezl.

Je to Akuma 44 Ah 12V, která je přece jen pro nabíjení baterek do modelů zbytečně luxusní, tak mi to začalo v hlavě vrtat, jak s ní naložit. Tolik energie! V bytě máme spoustu svítidel na 12 V s nicotným příkonem, třeba Magdě pod postelí bychom na tu baterku moli svítit celý týden (v noci).

IMG_4229.JPG

Začal jsem tedy přemýšlet o nějakém smysluplném využití, aby se využila ona kapacita. Zatím mám v hlavě toto:

  • nemá cenu nabíjet ze sítě a pak tím nabíjet něco jiného v bytě, dochází ke ztrátě, pokud to nemá nějakou přidanou hodnotu
  • je to nepřenosné, těžké a kapacita není zase omračující
  • ideální by bylo dobíjet solárně, nutná investice v řádu tisíců Kč, ale jako pokus o proveditelnost by to bylo ideální. V případě realizace fotovoltaického systému pro svícení v bytě by to bylo o jiném druhu baterie
  • hodí se to na nabíjení baterií do modelů jako zdroj pro nabíječku, protože narozdíl od stabilizovaného zdroje to nehučí
  • možná bych mohl postavit nějakou hračku pro děcka, Majda má vzadu na tříkolce takový nosič a je líná šlapat... :), ne tak to ne.
  • pokud se budu snažit stále šetřit na elektrice, dopadneme jako s plynem ve starém bytě. Budeme za samotnou spotřebu platit pakatel a 90 % bude vynaloženo na náklady za připojení, takže motivaci nemám, jde o hec

Těšil jsem se na tu baterku - pochopí jen kluci-kutilové - a nyní pořádně nevím, co s ní. Zatím to vypadá prozaicky, že z ní budu nabíjet pohonné akumulátory pro letadla a čas od času ji dobiju ze sítě. Ten hluk zdroje pro nabíječku nám přece jenom vadí.

Myslím na to kudy chodím, má někdo nějaký tip?