Další úroveň létání s modely

6. 07 2008 | 22.18

Bo jsem si říkal, že mi to s elektrovětroněm již jde a nepadám, termikům občas i poznám, přistávám chtěně atd, bylo na čase uvažovat, kam se vydat dále. Dalším střípkem do úvahy bylo, že holky koukání na větroně vysoko v oblacích nebaví.

I rozhodl jsem se pro akrobata, který oko potěší a posune mne dále, co se zručnosti ovládání modelu týče. Přece jenom to chce větší reakce, než u větroně. Radil jsem se a radil, až nakonec jsem se rozhodl pro olétaného akrobata svého kamaráda Cypíska. jemu se nevešel do auta, u mne to v současné době není ten největší problém, tak jsme si plácli a já jen čekal na příhodné finance. V sobotu jsem si přivezl.

Dvouplošník z EPP, pohon zajišťuje střídavý elektromotor s bateriemi LiPol (3článek), ovládané všechny plochy, řiditelná ostruha, pevné ostruhový podvozek. Rozpětí asi metr, nerozebiratelný.

Holkám se líbí, ženě taky, tak snad se mu u nás bude dařit.

IMG_5472

Dnes jsem přemluvil rodinu k testování a cestou k rodičům ženy jsem to na zapomenuté asfaltce prubnul. Dlaně se potí, srdce buší, přece jenom je to jiný způsob létání. Veškeré výchylky jsem nastavil na polovinu a odhodlal se ke startu. V první chvíli mne zaujalo, že se s tím dá jezdit po zemi a zatáčet.

Na asfaltce široké 2,5 metru jsem si zkusil start a ono to letělo. Ono to stoupalo, ono to zatáčelo, ono to přistávalo, prostě to fungovalo.

První postřehy:

  • po vypnutí motoru to skoro neletí a odpor vzpěr zaručuje nízké rychlosti (EasyGlider létá pade a v maximálce skoro stopade, tohle maximálně pade, ale spíše 40)
  • reaguje náramně a narozdíl EGe to nemá žádnou setrvačnost, kopnu výkrut, udělá to přesně tolik otoček, kolk mu dovolím
  • na přistání se musí s plynem, jinak to jde příliš strmým úhlem (ten odpor)
  • náramně se s tím pojíždí
  • stačí 15 m asfaltu (i 5, ale jsem ještě začátečník)
  • stoupe na vrtuli bez využití vztlaku křídel (jako vrtulník), půjde s tím cvičit visení
  • poprvé v životě se mi podařil nožový let (křídla kolmo k zemi, trup "vodorovně")
  • sice jsem se s tím zřítil k zemi na přistání, ale odvozek to odpružil bez následků, další přistání již ok

Původně jsem čekal, že to na první baterky rozbiju a doma budu lepit, ale vylétal jsem i druhé a letadlo je v pořádku v Madlenčině pokojíčku. Paráda.

IMG_5100

 

IMG_5102

Madlenka na křižovatce u žateckého bývalého vojenského letiště, co není.Tam nahoře na cestě jsem zápasil s technikou. Slabý vítr v úhlu 30 st.