Tichá akcelerace

23. 09 2008 | 20.34

Dnes můj iracionální cíl, kterým je nakupování rohlíků na skútru ve vedlejší vesnici v důchodovém věku, nabyl trochu hmatatelnějších rozměrů.

Máme ve firmě na zkoušku na týden elektromotocykl. Ano, je to věc, co má dvě kola, baterku, motor a nemá to vejfuk. Není slyšet a je úžasně živá. Ujede 40 km na jedno nabití, jezdí 70 km/h a je to enduro.

Více na http://www.quantya.com/PAGES/eng/eng_quantya_strada.htm.

Nejsem žádný motorkář, ale dnes jsem si zapůjčil výbavu a po práci jsem si odskočil machrovat po okolí, abych si to osahal, protože na čtvrtek chystáme s klukama z firmy zkoušky na polygonu. Díky tomu, že to nemá řazení (stejně jako letadla to prostě nemá spojku a převodovku, má to jen reduktor), tak se to ovládá jen rukama, jako kolo. Má to jeden háček, má to odpich už od nuly otáček, protože 31,5 Nm velký kroutící moment má plochou charakteristiku a varovali nás, že to okamžitě jde na zadní. Je to lehký stroj a lehce se ovládá. Ve firmě vzbudil velký ohlas a každý si to chce zkusit.

Přestože moje zkušenost s motorkou je nízká, tak to šlo bez komplikací, už se těším na čtvrtek.

Nebát se v provozu aut a vysoké ceny, tak začnu šetřit. Bohužel zdravý rozum říká, že cca 200 tis. pořizovací ceny nevyváží 8 Kč za elektriku na 100 km. Ale až cena za baterku, která tvoří většinu ceny spadne, a začnou dělat skůtr, tak to bude těžké odolat.

Není to pokrok? Kde to skončí, že by elektropohon v autech nebyl tak daleko?