... aneb jak vznikla Jágrova mapa.
Nejenom Karlovy Vary se nacházejí na rozhraní map. Možná to je výhoda, ale málokdy se na výlet nebo lovení GPS pokladů vydáváme jedním směrem a někdy bylo zapotřebí uchopit vícero map. Proto jsem dlouho laškoval s myšlenkou slepit více map dohromady. Kladno se totiž nachází na rozhraní 4 map.
Zároveň si vzpomínám na Receptář, kde nějaký chlapík zavařoval mapy do fólie, zajistil tím vodotěsnost resp. voděodolnost, což je vlastnost, kterou zejména při lovení pokladů velmi vítáme. Tak jsem popátral po netu a našel článek chlapíka, který ten způsob geniálně vylepšil. Zpočátku mi vadilo mapu řezat, ale posléze jsem se k tomu odhodlal a dnes mi to přijde jako přijatelné řešení, ohyby mapy se časem většinou odřou a zmizí některé detaily, tímto se to nestane. S chlapíkem jsem byl v kontaktu a dnes používám několik takto upravených map. Ty lepší, které použiji několikrát, rovnou takto ošetřuji. Časová náročnost odpovídá té v odkazu. Celá technika je popsána na odkazu, v kostce se jedná o rozřezání mapy a zalepení do igelitu.
http://www.cykloserver.cz/CykloServer/csClt.asp?intRubrKis=1017&intClanekKis=30001075
Výhody:
Nevýhody:
Po uvážení pro a proti, neváhám a volím igelitové balení. Chvilku mi trvalo sehnat ono lepidlo 3M Spray Mount, které stálo v našem balení cca 400 Kč, ale skoro neubývá a je fantastické.
Jágrova mapa
Tato vznikla spojením a slícováním map KČT: 8, 9, 33 a 36. Je ohraničena zprava Vltavou a vlevo nahoře končí kousek před Žatcem(západně od Loun), je na ní půl Prahy. Cílem bylo vyrobit mapu, která by měla mladé cyklistické rodině zaručit, že jim stačí jedna mapa na celodenní výlet. Kladno není uprostřed, uprostřed je Lánská obora, která je středobodem našich výletů. Ony ty lesy okolo silnice číslo šest jsou opravdu působivé. Největším městem blízko středu - vlastně největším městem, které je zobrazeno celé, je na té mapě Kladno, tak podle toho chlapíka, který je svázán s Kladnem byla pojmenována, souhlas s pojmenováním nám dal osobně.
Heč .
Protože jsem chtěl ušetřit místo a protože po slepení 4 map nevznikl pravoúhelník (čtverec nebo obdélník), jsou nepravidelnosti přilepeny z druhé strany mapy. Stejně nebylo možné využít popisů z druhé strany, protože slepování a opětovným rozřezáním je rub nepoužitelný - řádky nelícují. Tímto je vlastně rozsah mapy ještě větší.
Budoucnost vidím v zavedení polaminovaných map, jako to je u letecké mapy ČR, kterou vydává Letecká informační služba. Není to laminace jako u občanky, ale ušetří mapu stop potu, dá se na ni odstranitelně krestlit a hlavně, neztrácí hlavní výhodu papírové mapy - lze ji poskládat na potřebný výřez, to mi u naší chybí.