Asterix a Obelix 2011 První a druhý den

18. 07 2011 | 22.48

1093

Tábor nám začal a oproti předchozím prázdninovým dnům nám přeje štěstí a první den tábora je krásně prosluněný a teplý. Po tom2, co se shromáždí všichni účastníci a pr1ojdeme si pravidla, která jsou spjata s životem na Relaxe, se konečně vydáváme ven na vzduch. Čekají nás seznamovací hry a icebreakry. Startujeme hrou "characters", každý tedy řekne kouzelnou formulku "My name is..." a dodá svou vlastnost, křestní jméno a nějaké gesto. Pokračujeme drobnými pohybovými hrami, unikáme ostrému meči silného Gala při tréninku boje s Římany a pozadu nezůstává ani angličtina. Učíme se hrou názvy zvířat a základní pohyby a pokyny od stand up až po follow me, či come closer. Po večeři byl čas rozdělit se do dvou týmů, ve kterých děti budou bojovat až do konce tábora. Volíme názvy týmů a naše bojové heslo, učíme se jména těch, se kterými jsme v týmu atd... Po Relaxe tedy odvčerejšího večera pobíhá tým "Asterixů a Obelixů" a tým "Turbo Idefixů". Večer přišla velká zkouška odvahy. Zlý druid Arsenix se vplížil do domu, aby nám zabránil se dostat ke zprávě, kterou nám poslal již dva dny nezvěstný Panoramix. Díky neuvěřitelné odvaze a síle malých Galů se nám povedlo zprávu získat a Arsenixe zahnat. Jednoduché to tedy ale vážně nebylo. A protože Arsenix je poťouchlý a zlomyslný, pomstil se nám za to, že se mu nepovedlo zprávu získat pro sebe, alespoň tím, že ji roztrhal na malé kousky. Protože jsme ale chytré hlavičky a žádní trumberové, zprávu jsme slepili zpět a dozvěděli se tak, co se stalo nebohému Panoramixovi. Arsenix chce celou naši vesnici otrávit a bohužel náš drahý Panoramix se právě jednoho z jeho lektvarů napil. Následky jsou strašlivé, bolestivé a nakažlivé a tak se skryl v lesích. Naší jedinou nadějí na nalezení receptu na správný lék a všech ingrediencí, které jsou potřeba k jeho uvaření, je vydat se na Mezinárodní Konferenci druidů a magických tvorů, která právě v pondělí začíná. Tam jistě bude mnoho moudrých pradruidů, kteří nám poradí.

 

4819

76

Druhý den ráno prohledáváme dům a v Panoramixově nepořádku nalézáme recept na všeléčivý driják, který Panoramixe zachrání. Sehnat ale některé ingredience jako třeba nehet z pravého palce Yettiho nebo kýbl žluči hydry, bude úkol, na který musíme spojit všechny naše síly. A kde jinde hledat magické přísady, než na zmíněné konferenci, kde se to mágy a kouzelnými předměty jen hemží. Má to ale háček. Na konferenci mají přístup jen a jen druidi a magické bytosti. Musíme tedy ošálit testovací komisi a přesvědčit ji, aby nás mezi ostatní účastníky sjezdu pustila. A tak vyrábíme kostýmy, přilepujeme si rohy jednorožců, vyrábíme amulety a paruky a vymýšlíme triky, jak hlavnímu předsedovi druidů dokázat, že na konferenci patříme...

181716

Když už jsou všichni připraveni, vydáváme se na dalekou a náročnou cestu na místo akce. Není to snadné. Překonáváme pomocí lanových mostů děsivé horské průsmyky, lezeme po skalách, vyhýbáme se při přechodu řeky krokodýlům a na poušti zase obávaným tekutým pískům. Zvládli jsme to nakonec beze ztrát na životech, chybí nám jen jedna gumička do vlasů, jedna plastová lahvička a asi půl kýblu nervů. Dokonce nám ještě zbyl čas naučit se číslovky, základní pozdravy (a to nejen ty, které nás učí paní učitelky, ale i ty, o kterých se ve škole příliš často nemluví včetně nejčastěji používaného "What´s up?" ;)), předložky a opakování slovíček podle písmenek v abecedě. Večer už je čas dostavit se na slavnostní zahájení konference. Přes jízlivé a dotěrné otázky zkušební komise se nikdo nepřestal soustředit a poctivě a pohotově všichni odpovídali a tak máme jistotu, že na konferenci zůstaneme a že k záchraně Panoramixe jsme vykročili pravou nohou.

151413

11125