Školní proč?

5. 03 2011 | 15.10

Proč je vysokoškolský rok rozdělen na zimní a letní semestr, když fakticky probíhá na podzim a na jaře?

Pátek, první konzultace v letním semestru. Od rána do večera, do šesti nás vydržela asi jen polovička. Daleko příšernější než zimní semestr.

Moc bych chtěla, aby se v rámci studia knihovnictví dalo specializovat na oblast, která vás zajímá a kterou byste v praxi opravdu využili. Ano, nějaký obecný základ musíme mít stejný, ale proč jsou všechny výběrovky zaměřené jen technicky? Proč si nemůžeme vybrat něco jiného než předměty, které mají v názvu digitální nebo informační? Proč se učíme v bibliopedagogice, že knihovník by měl mít základy psychologie a pedagogiky, ale žádnou psychologii ani pedagogiku nemáme? Proč se nemůžeme propánajána zaměřit na oblast, která by nás bavila? Škoda, že je to Brno tak daleko. Kabinet informačních studií a knihovnictví na Masaryčce dělá tak skvělé projekty, až se srdce každého zapáleného knihovníka tetelí. My píšem akorát seminárky a vrchol kreativní práce je návrh marketingové pomůcky v knihovně. Zlatá Římanová, zlaté Knihovnické systémy. V zimě jsem nadávala, jak je to těžké, ale aspoň to bylo zajímavé. V létě nás čeká pravá knihovnická nuda.