News ale jakože fakt

22. 11 2008 | 18.18
  1. MARKA WEBBERA SRAZILO NA CHARITATIVNÍ AKCI AUTO

Pilot stáje Red Bull Racing byl zraněn během jízdy na horském kole, když se čelně srazil s Nissanem X-Trail blízko města Port Artur na Tasmánském poloostrově.
Ke kolizi došlo v průběhu jeho vlastní dobročinné akce, vytrvalostního závodu Mark Webber Pure Tasmania Challenge, kde závodníci musí urazit vzdálenost 250 kilometrů pomocí horských kol, kajaků a pěšky.
První pomoc poskytnul lékařský tým, který byl součástí doprovodu této akce, poté byl Mark Webber transportován vrtulníkem do Královské nemocnice v Hobartu.
Oficiální zpráva hovoří o tom, že si Webber zlomil nohu, která mu ještě týž den byla zpevněna při operaci šroubem, a pohmoždil rameno, jinak je prý v dobré formě a již si plánuje rekonvalescenci v Evropě.
Očekává se, že Australana jeho zranění vyřadí z akce do konce letošního roku.

zdroj: www.formule.cz

Takže, Mark je mimo nebezpečí života, to je hlavní. Když se zpráva prvně objevila, mluvilo se o zlomeninách rukou i nohou, nakonec si Mark zlomil "pouze" nohu. Bohužel se ale nezúčastní zimního testování, tým ale řekl, že na Melbourne by měl být v pohodě.

Mark Webber si při vážné nehodě při čelní srážce s autem zlomil nohu. Nyní leží v nemocnici, kde zůstane pár dní.
Pilot týmu Red Bull Racing organizuje pravidelně od roku 2003 charitativní sportovní akci s názvem "Mark Webber Pure Tasmania Challenge". Jedná se o závod, během kterého musejí sportovci překonat 250 km v průběhu pěti dní. Přemísťují se při tom pěšky, na kolech či na kajacích.
Letošní ročník se koná od 19. do 23. listopadu a Mark Webber při něm utrpěl nehodu. Při jízdě na kole poblíž Port Arthur se na jihovýchodě Tasmánie srazil s protijedoucím autem.
"V důsledku kolize utrpěl jezdec Mark Webber vážná zranění, která ho ale neohrožují na životě. Na místě nehody se mu věnovali lékaři patřící k závodu, poté byl letecky přepraven do nemocnice Royal Hobart," řekl pro AP policejní důstojník Jon Ford.
Po původních nejasnostech o rozsahu zranění nakonec zůstalo naštěstí u jediného: zlomeniny pravé nohy. Webber se již podrobil operaci a v nemocnici zůstane nejméně tři dny, ne však déle než týden.
Jakmile to podmínky umožní, bude Australan převezen do Evropy, kde se podrobí intenzivní rehabilitační kůře.
zdroj: www.f1sports.cz

Jojo... sportem k trvalé invalitidě... naštěstí v Markově případě to nebude trvalé..

  • SLAVICA ECCLESTONE POŽÁDALA O ROZVOD
    Jo, tohle nás fanoušky Formule 1 opravdu zdrtilo... Bernie se teď bude doma nudit a vymýšlet šílený nový pravidla...

    Ještě jsme ani nevstoupili do roku nové sezony formule 1 a zdá se, že média mají již nyní zajištěno jedno velké bulvární téma mimo závodní okruhy.
    Jak F1sports předeslal zde, manželský pár Bernie a Slavica Ecclestonovi jsou před rozvodem.
    Právě Slavica Ecclestonová tento týden vydala tiskovou zprávu, ve které potvrzuje podání oficiální žádosti o rozvod. S ohledem na jejich společný majetek v odhadované výši 2,4 miliardy liber by se mohlo jednat o nejdražší rozvodové vyrovnání v historii.
    Paní Ecclestonové by podle odhadů právníků mohla připadnout třetina až polovina této částky.
    Ecclestone sám byl oznámením své ženy překvapen.
    "Vážně? Ani jsem nevěděl, že má svou PR agenturu," řekl ve čtvrtek Ecclestone.
    Podle nejmenovaného známého paní Ecclestonové se ale Bernie Ecclestone snaží před médii nyní vytvořit obraz ublíženého, mj. také tím, že podle něj za odchod Slavici mohou dlouhodobé a hlučné rekonstrukce na domě sousedů.
    zdroj: www.f1sports.cz

  • VALENTINO ROSSI TESTUJE PRO FERRARI
    Vale neví co dělat, tak běžel ke koníčkům...

    Valentino Rossi se dnes po delší době opět posadil do kokpitu závodního speciálu Ferrari F1, za jehož volantem strávil první ze dvou dnů speciálního testování na okruhu v italském Mugellu.
    Tento test je pro Rossiho spolu s Ferrari F1 pátý v pořadí od roku 2004. Naposledy měl italský jezdec možnost předvést své umění na čtyřech kolech závodního speciálu, top kategorie mezi závody automobilů, v roce 2006. Nicméně v tomto testu jde o to si užít zábavu a oslavit takto zisk titulu mistra světa v závodech MotoGP a titulu konstruktérů v mistrovství Formule 1.
    Rossi dostal k dispozici letošní model F2008, díky němuž v letošním šampionátu obsadil Felipe Massa druhé a Kimi Räikkönen třetí místo v celkovém hodnocení jezdců seriálu závodů Formule 1. Rossiho F2008 nesla číslo šestačtyřicet a v letošní sezóně na něm závodil Kimi Räikkönen. Pro italského jezdce MotoGP to byla rovněž zcela nová zkušenost v jízdě bez řízení trakce.
    Rossi dnes dopoledne dokončil na toskánském závodním okruhu, kde v létě v závodě královské kubatury zvítězil, šestadvacet kol a nastavil svůj nejlepší čas na hodnotě 1:23.76s. To byl čas o téměř tři sekundy pomalejší než časy regulérních jezdců týmu Ferrari.
    Za bedlivého dohledu týmového manažera Davide Brivia a jeho otce Grazianiho pak v odpolední části dnešního testu zajel pětadvacet kol a den zakončil nejlepším časem na kolo 1:22.55s.
    Pro srovnání můžeme použít časy na kolo z předchozího testu Ferrari na okruhu v Mugellu, který se konal letos v září. Jejich zkušební jezdec Luca Badoer zajel kolo za 1:21.010s. Mistr světa z roku 2007 Kimi Räikkönen zajel hned druhý den čas 1:21.079s a Felipe Massa tehdy zajel na mokré dráze v průběhu posledního dne testování čas na kolo 1:23.618s.
    "Jsem opravdu rád, že jsem dostal tuto příležitost a chci za to poděkovat prezidentu (Ferrari) Luca di Montezemolovi a (šéfu týmu) Stefanu Domenicalimu," uvedl Rossi.
    "Řídit vůz Ferrari formule 1 na dráze jako je Mugello je něco fantastického a neuvěřitelného. Je skvělé spolupracovat s lidmi na tak vysoké úrovni, jako byli ti, kteří dnes se mnou pracovali na dráze."
    "Dnes jsme odvedli pěkný kus práce, velmi profesionálně a zkoušeli se postupně zlepšovat kolo za kolem. Jsem spokojený a doufám, že to dokážu zítra zopakovat," uvedl závěrem Rossi.