reforma = snaha o změnu k lepšímu (to jen kdyby to někomu prostě nepřipadalo jako změna k LEPŠÍMU)
za /// najdete mé poznámky... jen upozorňuju že po ránu překypuju ironií
--------
Světová rada motorsportu dnes v Monaku schválila změny, které by měly vést k značnému snížení nákladů na provoz týmů formule 1 počínaje příštím rokem. Změny se setkaly s jasným souhlasem všech týmů. FIA je také vděčná asociaci FOTA a jejímu předsedovi Lucovi di Montezemolovi za jejich velký přínos.
Životnost motorů bude zdvojnásobena. Každý jezdec bude moci za sezónu použít osm motorů, další čtyři bude mít tým k dispozici pro testy. Každý tým si tedy bude muset vystačit s dvaceti motory za sezónu. /// patože nevíme KOLIK závodů se pojede, nemůžu nic moc vyvozovat...
Počet otáček bude omezen na 18 000. Jak už bylo potvrzeno 5. prosince, jeden motor musí vydržet tři závodní víkendy. Ceny motorů pro nezávislé týmy budou zredukovány oproti letošnímu roku na polovinu. /// chtějí více předjíždění a zredukují otáčky... ale s tím souhlasím, ať redukují...
Týmy se jednohlasně shodly na tom, že bude Renault moci dohnat svou výkonnostní ztrátu, motory ostatních týmů zůstanou nezměněné. Srovnávací testy nebudou nutné. /// Rencky jsou totiž takové socky... dopřejme jim zakopat tu propast, která je dělí od nás, důležitějších týmů... Jo, s tím souhlasím
Během sezóny nebude povoleno testování, výjimkou jsou volné tréninky, které jsou součástí velkých cen. /// prostě prachy... nechci ale vidět ten cirkus až se náhodou na GP změní počasí a oni na té trati nemohli třeba déšť testovat...
Od 1. ledna 2009 se nebude moci testovat v aerodynamických tunelech s modely většími než 60% velikosti skutečných vozů. Rychlost proudícího vzduchu pak nebude moci přesáhnout 50 metrů za sekundu. /// tomuhle nerozumím... proč jako? xDD
Pokud bude týmy schváleno vyrovnání poměru použití aerodynamického tunelu proti výzkumům CFD, bude tento návrh předložen FIA. /// no hurá, už se těšíme
Šest týdnů v roce budou továrny zavřené, jak říkají místní zákony. /// takové miniprázdniny pro továrníky, hurray!
Pracovní síly budou zredukovány. Týmy budou sdílet informace o pneumatikách a palivu, aby se omezila nutnost takzvaného "spottera". /// a Flaviův nejoblíbenější adrenalin je v čudu...
Proběhnou průzkumy veřejného mínění za účelem zisku nových nápadů například na formát kvalifikace, nebo nahrazení bodového systému medailemi. Jednotlivé návrhy pak budou zveřejněny. /// smím se vyjádřit i já? Jo? Děkuji! DĚTE DO HÁJE S MEDAILEMI! ECCLESTONE SENILNÍ A PRACHAMI A BEZ MLADÉ MANŽELKY NEVÍ COBY! áááh....
Poznámka: Podle očekávání by měly tyto změny pomoci týmům v příštím roce ušetřit až 30% finančních prostředků proti letošní sezóně, u nezávislých týmů by měly být úspory ještě větší.
Pohonné jednotky budou zákaznickým týmům nabídnuty za méně než 5 milionů eur na sezónu. Zákaznické týmy budou moci nakupovat motory buď od jiných týmů, nebo od nezávislého dodavatele. Pokud se bude jednat o nezávislého dodavatele, musí být smlouva podepsána nejpozději do 20. prosince tohoto roku.
Stejné motory budou použity v letech 2011 a 2012, takže nebudou vyvíjeny nové.
Všechny týmy budou používat stejnou převodovku.
Bude sestaven seznam jednotlivých aerodynamických prvků. U každého se rozhodne, zda-li vytváří mezi týmy výkonnostní rozdíl, nebo ne.
Některé součástky, které budou označeny jako rozdíly tvořící, budou homologovány.
Některé součástky tvořící rozdíly se budou smět používat nadále, ale budou muset být vyráběny z levných materiálů.
Součástky, které nevytváří výkonnostní rozdíly, budou předepsány a budou obstarány nebo vyrobeny co nejefektivnějším způsobem.
Budou zavedeny standardizované vysílačky a telemetrie.
Bude zakázáno umělé předehřívání pneumatik, mechanické čištění pneumatik a během závodu se nebude smět dotankovávat palivo.
Existuje možnost zkrácení délky nebo trvání závodu (rozhodne se podle výsledků průzkumu trhu).
Další omezení aerodynamického výzkumu.
Bude provedena kompletní analýza veškerého vybavení v továrnách, aby mohla být zavedena další omezení.
FIA a FOTA prostudují možnosti zcela nové pohonné jednotky od roku 2013 založené na energetické efektivitě (zajištění většího množství vykonané práce za vynaložení menšího množství energie). Pravidla budou navržena tak, aby byl vývoj pohonných jednotek co se týče úspory energie co nejprospěšnější automobilovému průmyslu.
Vylepšený systém KERS bude pravděpodobně velice významným elementem energeticky efektivních pohonných jednotek budoucnosti. Co se kratší doby týče, v příštím roce bude ve formuli 1 zaveden systém KERS, nikoliv však povinně. Pro rok 2010 FOTA zvažuje zavedení standardního systému KERS. FIA očekává návrhy.
Pro Sportovní a Technické regule formule 1 let 2009 a 2010 bude zavedeno ještě více změn, FIA o nich bude informovat na svých internetových stránkách.
Zdroj: autosport.com, formule.cz
vaše Greene vám přeje příjemné počteníčko