Dnes jsem se byl projet, jen kolečko 40km. Zjistil jsem, že to pořád na motorce neumím. Vlastně ani přidávat plyn. Z auta jsem zvyklý crcat se kolem 2tis otáček (nafta) nebo to vytočit na max 4tis, kde je největší výkon. Na motorce jezdím podobně. Už otáčky kolem 3tis jsou na úrovni slušného auta, kolem 6-7tis je to už velmi rychlé auto a kolem 9-10tis otáček už je to raketa. Vždycky na to zapomenu a užívám si výkonu jen kolem 8tis otáček. Už v těch motorka celkem slušně řve a jede.
Když si konečně vzpomenu, že o kus dál mám ještě kus výkonu, tak mě pokaždé překvapí jak vyletí. Vždycky... snad se to někdy naučím/zapamatuju.
Není problém do zatáčky vjet 50km/hod na dvojku, na konci zatáčky už mít cca 70km/hod a dál stačí jen točit plynem k jaké rychlosti libo. Na konci rovinky je auto, které bylo za mnou někde hodně v dálce a nastává otázka jak rychle dokážu přehopsat kvalty na nějaký rozumnější než dvojka. Pravda, moc se mi do toho nechce, protože řadit v tak vysokých otáčkách není pro převodovku ani spojku zrovna med, i když mám pocit, že mi to jde a neposkakuje při tom nic.
pro inspiraci průběh výkonu motoru
Omezovač je až u 13tis otáček, tedy velmi široké působiště... skoro se dá říct, že kdo nerad řadí může jezdit jen na jedničku - tou jde jezdit cca do 130km/hod, což na okresky stačí bohatě. :-D