Jarní kilometry 2017

27. 02 2017 | 10.44

Jaro propuklo, asi. V sobotu jsem po půl roce umyl auto a pobavil jsem se. Za půl roku jsem zapomněl jak mám udělané ventily a v domění, že je tam stop ventil jsem pod tlakem odpojil hadici. Následoval gejzír do nebe. Výška cca 4 metry, místo dopadu za plotem na chodník. Takže jsem se zanořil kolem stříkající vody do vodovodní šachty, abych uzavřel kohout. Do minuty jsem byl komplet umytý. :-D Naštěstí bylo venku asi 7°C...

V neděli jsem dopoledne odzimoval motorky. Kola tradičně o 1bar míň až jsem hledal na internetu jestli si tlaky 2,4 a 2,7 fakt pamatuju správně. Letmá kontrola oleje (kam by se asi přes zimu ztratil?), vrácení nabité baterie. V případě R1 to je opravdu oříšek. Je potřeba uvolnit 5 šroubů a jako hlavolam se tam dostat s baterií a zase všechno zpátky. Peklo. Pořád na to nemám grif, ačkoliv poslední výměna už byla lepší než první. :-D

R1 nastartovala asi po 2sec váhání na břink. Krásný studený chod. Když už měla 60°C chtěl jsem si vrknout plynem. Tradičně přechlastaná chcípla. Druhý start delší, ale šel dobře. Spokojenost.

2017-02-26 14
zatím původní stav SPZ a blinkrů

Ne tak Hornet, mrcha. Je tam horší baterie a asi po pěti dlouhých startech už byla mrtvá. Takže jsem nastartoval auto, připojil startovací kabely a na dalších 5 pokusů už chytla hezky. Nechal jsem jí prohřát až na 99°C. Další start po hodině už krásný, jako nová.

Ačkoliv jsem si slíbil, že první jízda bude opatrná, bylo to tak snadný, že jsem to nevydržel. Jedno lehké uklouznutí v zatáčce, další při přejezdu čáry, prostě jako vždycky. Za hoďku jsme byli zpátky doma s nájezdem 70 jarních km. Rychlost jsem bezpečně držel pod 230km/hod. Dá se říct, že i pod 1.000km/hod. :-D

Ve výfucích nemám tlumivky a po prvních kilometrech mi málem upadla hlava. Strašný nezvyk, strašný lomoz. Ovšem takhle brzy na jaře se to hodí. Předchází to nebezpečným situacím, protože o mě auta opravdu ví a nejsem pro ně překvapením na poslední chvíli.