Blikry a držák

28. 03 2017 | 09.32

Na víkend jsem si vzal pájku a v neděli ráno započal dílo.

Motorku jsem hodil na travník na místo, kde dopoledně už svítí slunce, abych nezmrznul. Naplánoval jsem si to tak na dvě hoďky. Sundal jsem starý držák SPZ s tím, že do původního uchycení chytnu nový držák. Hned jak jsem to sundal bylo jasné, že tak snadné to nebude. Původní měl roteč cca 6cm, nový asi 10cm. Tudy cesta nevede.

Nevadí, nový držák mám komplet. Jenže nový držák se nevejde mezi výfuky pod sedlem. Už mi bylo jasné, že jsem v háji. Nakonec jsem vymyslel, že jsem původní držák vzal flexou a nechal si z něj jen střed na který jsem dvěma šrouby chytnul nový. Přesto ještě chytnout plastový držák SPZ, aby to vyšlo do nějakých rozumných částí atd atd atd Vrtat do nového byla radost, měkký hliník. Do starého ocelového s pořádnou tloušťkou to bylo peklo. Téměř všechny vrtáky do železa mám tupé, tak to byla dlouhá cesta. :) Starý držák jsem ještě stříknul černou barvou, aby to trochu vypadalo.

A protože jsem se nechtěl seknout a všechno jsem měřil několikrát zabralo mi to půl dne. :-D Tedy včetně blinkrů, protože dráty z nich byly neskutečně krátké musel jsem je nastavit delšími. Zaplať pán bůh, že jsem měl rozkuchaný starý PC zdroj a mohl jsem si z něj vzít rozumné dráty - dostatečně kvalitní (velký průřez) a přitom ne mohutné kvůli tlusté bužírce. Celkem bez problémů jsem našel uštípnuté dráty z osvětlení SPZ, které tam původně nebylo a vzal jsem si z něj i mínus pro blinkry.

Nechal jsem zapojené i původní blinkry ve středovém světlu, takže teď blikám blinkrem vedle SPZ a ještě půlkou zadního světla pod sedlem. :)

Funguje vše jak má. SPZ jsem utáhnul pekelně, aby se mi zase nesesunula rovnou na kolo za jízdy jako před lety. Kvůli tomu je SPZ poškozená a budu muset pro novou.

PhotoGrid_1490535638876
před a po

Ráno jsme vyrazili s autem do servisu. Venku celé 2°C a nebylo jiné cesty než abych vyrazil na motorce. Jel jsem fakt hodně pomalu, v kolonách, bez předjíždění s otáčkami kolem 3-5.000, což je u motorky volnoběh. Přežil jsem! :) SPZ jsem naklonil nakonec výš než je na fotce, takže ledky - osvětlení SPZ je vcelku viditelné i pro řidiče za mnou - zase kus bezpečnosti navíc, když se mihnu kolem. :-D

Ráno na mě na Olšance čuměli dopraváci tak dlouho, že jsem se leknul, že jedu snad na červenou - ale byla tam oranžová, to vím na 100%. Nevím co jsem podle nich provedl. Že by výfuky? :)