Nebyl jsem si jistý jak se motorka chová za nízkých teplot, ale pokušení bylo příliš velké. Za rozednění jsem přišel k motorce, na displeji svítilo -2°C. A sakra. To jsem nečekal. Mohlo mi dojít, že avizovaných 6°C bude v poledne a ne za šera ráno. Nechtěl jsem už couvnout.
Vyhřívané rukojeti jsem okamžitě zapnul na půl výkonu. Vyjel jsem a po prvních nejistých zatáčkách jsem zjistil, že motorka resp gumy docela sedí. Raději jsem na všech rovinkách vrkal plynem, abych neustále zrychloval a zpomaloval. Takhle se prý guma zahřeje nejrychleji. Byla hrozná sranda sledovat auta, která me míjela v protisměru a měla oškrábaná skla. Mě se helma trochu mlžila, takže jejich překvapené výrazy jsem si neprohlížel. Výrobce pin locku zřejmě nepředpokládá šílence jezdící v mrazu a nemlžící se plexi se mlžilo. Jen trochu. Při teplotách kolem nuly se dá říct, že se nemlží. Dost možná to chce přizpůsobit dýchání a paradoxně více dýchat pusou a foukat do větráním rovnou ven. To funguje vcelku dobře.
Cestou jsem narazil i na teplotu -4°C a při rychlosti nad 100km/hod to už bylo peklo. Vyhrívání jelo na maximum, ale palce na rukou mi mrzly. Po pár kilometrech jsem měl pocit, že to nedám. Přišlo zpomalení a najednou to bylo úplně v pohodě. V rychlostech kolem 60km/hod mráz nevadí.
Dojel do práce a světe div se před vchodem nebyla jiná motorka než moje. Sraby! :)