Na víkend jsem si naplánoval "velký servis" na R1.
Začal jsem ráno v devět a skončil odpoledne kolem čtvrté. První přišla na řadu výměna chladící kapaliny. Vypustil jsem obsah, který mě překvapil, že byl v dobrém stavu. Naplnil jsem okruh destilkou a nechal prohřát na 80°C. Po té nechal vychladnout a u toho jsem demontoval celý zadek vč výfuku. Dokonce jsem se dostal ke šroubu expanzky, ale hned jsem zjisitl, že jí ještě něco drží a že jí ven prostě nedostanu. V novějším modelu je už vyřešené na pohodu. Vypustil jsem destilku a naplnil nemrznoucí směsí.
Všimnul jsem si, že je težší než voda a vodu vytlačuje nahoru. Takže horní vodu jsem odsál hadičkou a celý postup opakoval, že byl obsah jen nemrznoucí směs (namíchaná). Ven jsem dostal přesně 2 litry, dovnitř o půl litru víc :-D Expanzku jsem naplnil na max.
Dál byla v plánu termoizolační páska. Naposlední chvíli jsem vzal 10m, 5cm šířky a ve výsledku mi zbyly asi 3 metry. Takže docela úspěch. Chtěl jsem vyndat trubku s katalyzátorem, abych to mohl lépe omotat, ale nešla ani omylem. Po půl hodině jsem to vzdal. Musel bych to vyrazit kladivem a do jsem se bál jak bych jí tam dostal zpátky.
Ale šlo to omotat docela dobře a postupně jsem domotal i druhý lauf. Kovou stahovací pásku jsem nemohl pochopit. Žádné vroubky... zkusmo jsem sí zavřel a už neotevřel :-D Klika, že i tak šla použít!
Poslední věc: pancéřové hadičky a brzdovka. Velký strašák. Načetl jsem si info a vzal jako nejlepší postup plnění odspodu stříkačkou až bude nádobka do půlky plná. Po naplnění jsem zjistil, že brzda nebrzdí ani náznakem. Úplně mrtvá. Achjo. Tak klasický postup, kdy se z nádobky pumpuje ven. Vyšlo mraky bublin a postupně začala brzdit! Přední brzdy už byly jasné. Jen hrozný přístup pro utahování šroubu na brzdové páčce. Vypumpoval jsem asi 3 nádobky a brzdí dobře. Z půl litru brzdovky mi ještě 1/3 zbyla. Předpokládám, že než jí použiju příště bude na vyhození...
Po celém dnu už jsem neměl ani energii to projet. Jen jsem na kousku zkusil, že brzdí. Všimnul jsem si, že ubylo chladící kapaliny v nádobce, tak jsem jí dolil na max: dnes ráno jsem zjistil, že po jízdě je nádobka úplně plná a teče ven.... já to nechápu :-D