23. 04 2009 | 19.05
Je zn. SAMSUNG? Je ještě v záruce? Pokud jste na vše odpověděli ANO, tak se obrňte trpělivostí, kupte si valchu a hlavně se zásobte něčím na uklidnění! Budete to pravděpodobně potřebovat.
Když nám před dvěma lety vypověděla pračka službu, rozhodli jsme se vzhledem k jejímu zasloužilému věku, ji už neresuscitovat, ale dopřát jí věčný klid na místě k tomu určeném. A protože do termínu porodu Honzíka zbývaly pouhé dny, museli jsme jednat rychle. Vydali jsme se tedy do nejbližší prodejny s bílou technikou. Po zhodnocení naší finanční situace a zvážení našich očekávání od přístroje jsme sáhli po zn. SAMSUNG. Bohužel, jak se říká: Šáhli jsme do ho...
Už při prvním praní jsme si povšimli, že pračka dělá větší hluk, než jsme byli zvyklí u té staré. To nám záhy (tedy asi za měsíc) potvrdil opravář, který přišel opravit myčku. Jeho přístupem jsme byli mile překvapeni, neboť nám hned na místě provedl záruční servis pračky. Ovšem tím veškerá spokojenost se servisní firmou končí.
Cca po roce užívání začaly být problémy s napouštěním vody. Tak jsme s důvěrou zavolali záruční servis. Po tom, co jsem paní na druhém konci drátu opakovaně ubezpečila, že jsem opravdu zkontrolovala všechna možná sítka, usoudila, že to bude vadný hladinový spínač. Bohužel na skladě momentálně žádný neměla, a tak mi s omluvou vysvětlila, že jej musí objednat a tudíž to pár dní potrvá. No co, týden - 10 dní to nějak vydržíme, ne?
Uběhlo 10 dní, v koupelně se kupily hromady špinavého prádla a my už téměř neměli co na sebe. Ze servisu se neozývali, a tak jsme se připomněli sami. Odpověď nás nepotěšila,: Součástka stále nedorazila. Po dalším týdnu už jsme byli pěkně naštvaní. Paní ze servisu stále mlela to samé. Denně jsme tam volali, to už jsme se s manželem střídali, protože ani jeden z nás na to neměl nervy.
To se přece musí nějak řešit! Žhavili jsme dráty na všechny strany: do servisu, na ředitelství, do skladu ND, do SAMSUNGu, do prodejny, na ochranu spotřebitele, JUDO a kdoví kam ještě. Konečně se věci daly do pohybu. Paní ze servisu zavolala, že za dva dny přijede opravář.
Tak jsme se konečně dočkali - měsíc po nahlášení závady!
Tady byste mohli očekávat konec příběhu. Ale není tomu tak! Jak už jsem psala v úvodu - Šáhli jsme do ho... , tedy po vysoce poruchovém přístroji.
Za měsíc končí záruka a už je tu další závada. Dala jsem si čtvrtku (pro nezasvěcené: panáka slivovice) a šla volat do servisu. S tou slivovicí jsem dobře udělala! Operátorka mě informovala, že od minula nastala změna a opravy spotřebičů zn. SAMSUNG se nahlašují přímo v SAMSUNGu. Tak volám na další číslo: Tam je opět milá operátorka, která pro objednávku potřebuje spoustu informací, mimo jiné i typ pračky. Jsem připravená a hlásím jí číslo z kupní smlouvy. Prý není úplné. Pro běžný servis by stačilo, ale ne pro záruční. Hledám v papírech před sebou doklady od předchozích záručních oprav, ale všude je jen to zkrácené číslo. V hlavě mi proběhne pár sprostých slov, ale do telefonu se mile zeptám, kde mám to číslo vzít. Samozřejmě na štítku pračky. Jdu se mrknout, ale jsem jen hloupá ženská a tak to v té hromadě čísel nenajdu - tedy najdu zase jen to zkrácené číslo. Přestávám být milá a začínám do telefonu pěkně řvát. Paní nakonec přestane otravovat s tím přiblblým číslem a objednávku zapíše a předá servisu. To číslo si opravář najde sám. Ovšem upozornila mě, že pokud tam to číslo skutečně není, tak nemáme na záruční servis nárok, protože se pravděpodobně nejedná o spotřebič určený pro český trh. Jdu si dát dalšího panáka.
Za dva dny volám do servisu, jak to vypadá s naší opravou a kdy můžeme čekat technika. Dozvídám se novou věc: Ještě naši zakázku od SAMSUNGu neobdrželi. Volám do SAMSUNGu a ptám se, co bude s naší opravou. Odpověď zní, že to zjistí a zavolají mi zpět. Asi za dvě hodiny volá servis, že už obdrželi zakázku a že opravář přijede v pondělí. Zkouším usmlouvat dřívější termín, ale operátorka trvá na svém, tak raději souhlasím.
Dám si dalšího panáka. Ještě pár telefonátů a bude ze mě alkoholik. Kolik lidí zaměstná jedna jediná oprava... Ještě že je pračka zatím v záruce a nemusím to všechno platit! Vlastně jsem to už zaplatila a nejen já. Náklady na záruční servis se zákonitě musí promítnout do ceny výrobku. Děkuji tedy všem, kteří si zakoupili nějaký výrobek zn. SAMSUNG, za zaplacení mých záručních oprav.
PS: Opravář to dlouhý čísílko skutečně našel. Naštěstí! Je napsáno šedě těsně nad čárovým kódem a z některých úhlů není téměř vůbec vidět.