Nová učitelka

30. 08 2011 | 22.01
Tak jsme se dočkali. Období nejistoty, spekulací a dohadů včera skončilo. Konečně jsme poznali novou ředitelku a současně jedinou učitelku naší MŠ. Ženu, spíš ještě dívku, která má pečovat o naše děti.
 
Ačkoliv konkurs na pozici ředitelky naší MŠ proběhl už někdy koncem června, my jako rodiče dosud nic nevěděli. Na veřejnost prosákly jen tyto informace:
1. vybraná kandidátka splňuje zákonné požadavky pro tuto funkci (tzn. že má odpovídající vzdělání a potřebnou délku praxe)
2. je z Rousínova
3. vše bude oficiálně oznámeno na obecním webu
 
Možná vás překvapuje, že tak poměrně důležitá a významná změna zůstala tak dlouho tajemstvím. Ale není na tom nic až tak divného, protože v komisi výběrového řízení seděli z obce pouze pan starosta, hospodářka obce a za veřejnost jeden roztřepaný důchodce. Další známá osobnost v komisi byla stávající ředitelka, která však není místní. Zřejmě všem rodičům připadalo netaktní se zeptat na její nástupkyni a i povaha paní ředitelky spíš od takového dotazu odrazovala.
 
Na konkurs bylo zřejmě uvaleno přísné informační embargo. Informace č.1 pochází od hospodářky obce. Informace č.2 od roztřepaného důchodce (nechápu, proč v komisi neseděl za veřejnost někdo z rodičů školkových dětí). Informace č.3 byla přímo z úst starosty obce. Dobrá tedy, projížděla jsem pravidelně všechny oddíly obecních stránek, abych se dozvěděla, koho vlastně vybrali. Marně, dodnes na webu není o nové ředitelce ani zmínka, dokonce stále chybí i oficiální informace o tom, že už někdy v květnu zastupitelstvo odhlasovalo v naší dosud bezplatné MŠ zavedení školného.
 
Minulý týden se v mé schránce objevila pozvánka na třídní schůzku. A konečně včera byla ukojena naše zvědavost.
 
Z paní učitelky mám smíšené pocity. Nechci dělat ukvapené závěry, možná jen měla trému, takže byla roztržitá, přehnaně afektovaná a každou informaci opakovala 5x jako těm malým dětem. Některé její plány a organizační změny se mi velmi líbily, stejně jako to, že chce zvýšit bezpečnost dětí ve školce např. přilepením "odstávajících uší" koberců k podlaze, výměnou slabých osvětlovacích těles a hlavně instalací branky v horní části schodiště, které mimochodem ústí přímo do třídy, kde si děti hrají. Pravidelné (= denní) a nezáživné procházky ulicemi obce hodlá nahradit pobytem na školkové "Motýlí" zahradě zrenovované cca před 2 lety a přesto stále nevyužívané, dětském hřišti "Zahrada pěti smyslů", nebo vycházkami na místní kousíček přírody zvaný Mokroš. Od využití počítače v práci očekávám lepší informovanost o důležitých věcech týkajících se chodu školky, tedy že to opravdu důležité vytiskne a dá každému dítěti do skříňky, protože manžel ani babička nejsou schopni kouknout na nástěnku a říct co se děje. Sice si to nedovedu dost dobře představit, ale chtěla by také využít 3 starší kdysi dávno obcí darované počítače pro děti, pokud se je ovšem podaří zprovoznit. Krom toho se zdá, že je v rámci možností nakloněná individuálnímu přístupu k dětem a jejich potřebám. Příjemnou změnou je pak také příslib komunikace s rodiči, a to obousměrná. Dosud byla školka hájemstvím paní ředitelky a rodiče měli přístup pouze do šatny. Vše probíhalo za zavřenými dveřmi třídy a v případě, že se rodič po předání dítka zdržel zkoumáním nástěnek, obrázků apod. paní ředitelka okamžitě vycházela ze třídy značně nepříjemně naladěná.
 
Tak to byla pozitiva. Pokud vše bude probíhat, tak jak bylo přislíbeno, jsem spokojená. Ale nic není jen růžové. Jsou tu i věci, které zahrály na mou strunku ostražitosti. Jednak je to věk paní učitelky - je jí teprve 31 let. Dále mi přijde divné nadměrné užívání titulů, ačkoliv netuším zda pozvánka byla dílem paní učitelky nebo starosty obce. Myslím však, že je zbytečné si dávat před jméno mgr. i bc. současně a vlastně je to poprvé, co se s tím setkávám. Systém našeho současného vysokého školství jaksi neumožňuje získat titul mgr. aniž by dotyčný předem získal titul bc. Je to stejné jako by si doktor psal "MUdr. mgr. bc." Víceméně je jasné, že MUdr. musel napřed získat titul bc., poté mgr. a nakonec ještě udělat doktorát. Další, přinejmenším podivnou věcí, bylo, že ač neřidič, paní učitelka si vůbec nezjistila možnosti dopravy do zaměstnání. Zřejmě dosti naivně předpokládala, že když v Rousínově staví každý autobus jedoucí po trase Brno-Kroměříž, tak že bude stavět také v každé díře na této trase. Ale asi nejvíce starostí mi dělá její vzhled. Paní učitelka je velmi, ale opravdu velmi hubená. A jelikož včerejší schůzku proseděla celou ve svetru s rolákem, tak se obávám nějakého problému. To by nebylo dobré ani pro nás a už vůbec ne pro naše děti.
 
Ale skutečně nechci dělat předčasné závěry. Na to je jedna schůzka skutečně málo. Doufejme, že je to jen dojem, způsobený momentálními okolnostmi.