Před časem se na internetu rozběhla veřejná diskuze, zda mají právo učitelé zadávat žákům domácí úkoly a zda jsou žáci povinní je plnit. Jelikož mám dítě školou povinné, tak mě toto téma pochopitelně také zajímá. Přečetla jsem si k tomu kde-co. A sama bych ráda přidala vlastní zkušenost z poslední doby
V době, kdy se celá ta diskuze rozbíhala, dostal můj syn pětku z hudební výchovy! Důvod? Neudělal domácí úkol! Ve skutečnosti to znamená, že si nepřinesl obrázek lidového kroje! Díky této pětce mu teď ve čtvrtletí vychází na vysvědčení 2- z hudební výchovy. Chápete to? Žák, který umí plynule číst noty v houslovém i basovém klíči, zná zpaměti složení asi 50-ti akordů, ovládá latinské hudební termíny, zná jména významných i méně známých skladatelů a jejich díla... A hlavně umí hrát na elektronické klávesy. Samozřejmě, vždyť chodí do ZUŠky, která ho baví a momentálně touží studovat hudbu i na SŠ.
Mnozí si možná řeknete, že nadělám s hudební výchovou. Vždyť to není tak důležité. Pro mého syna ano! Co tím chtěla ta učitelka říct? Že nějaký pitomý obrázek v sešitě je důležitější než co má žák v hlavě?
Nevím jestli má nebo nemá talent. Jsem ráda, že ho to baví a snažím se ho podporovat jak nelépe umím. Vzhledem k jeho citlivé a přehnaně sebekritické povaze se trošku obávám, aby dvojka z hudebky (nedejbože horší známka) na vysvědčení nezpůsobila, že by to chtěl vzdát úplně. Za tu dobu dávno zapomene, že je to jen kvůli blbýmu obrázku.
Zatím jsem to nijak neřešila. Mám k tomu své důvody, ale jejich objasňování a vysvětlování by dalo na další článek. Doufám jen, že ta čúza dostane rozum a při konečném hodnocení přimhouří oko nad zapomenutým obrázkem. Syn si jedničku z hudební výchovy zaslouží víc než kdokoliv jíný z jeho třídy. A taky ji dostane! Pokud to bude potřeba, postarám se o to!
Za mě tedy:
Rozumné úkoly ANO!
Známkovat NE!