1. 04 2008 | 10.01
Ještě že je apríl, protože tohle si nedovedu představit :) Článek jsem našla
na téhle stránce a jestli se chcete pobavit, přečtěte si, co na vás číhá v Tescu.
Tesco tlouštíkům ztíží nákup sladkostí Obchodníci vytáhli do boje proti nadváze a obezitě, která v posledních letech trápí stále více Čechů. Obchodní řetězce do své nabídky zařazují nejen nízkokalorické potraviny, ale například společnost Tesco Stores ČR šla ještě dál a tlouštíkům místo sladkostí poskytne hubnoucí nákupní vozíky či je před vstupem do oddělení se sladkostmi donutí si zacvičit. Nový program Tesco v Česku zahájí v úterý 1. dubna. "Náš nový koncept je zcela dobrovolný a zúčastnit se ho může každý, kdo trpí nadváhou, chce shodit nějaké to kilo do plavek nebo jen trošku zpevnit postavu," řekla Eva Williams ze společnosti Tesco Stores ČR. Nový program zaměřený na štíhlou linii zdůvodnila tím, že rozsáhlý průzkum mezi zákazníky obchodů Tesco ukázal, že mnoho nakupujících trápí kilogramy navíc a chtějí s tím něco dělat. Při vstupu do obchodů Tesco proto odborně vyškolený personál všem zákazníkům změří procento podkožního tuku a podle výsledku jim bude povolen či odepřen vstup do oddělení sladkostí. "Dietologové doporučují, aby si lidé při hubnutí nic neodpírali, a to ani oblíbenou čokoládu. Těm, kteří budou mít vyšší procento tuku v těle, bude proto vstup do oddělení sladkostí povolen, avšak až potom, co si zaskáčou přes švihadlo, udělají dvacet dřepů nebo si zajezdí na rotopedu," uvedla Williams. Ovšem zákazníkům, kteří jsou na hranici obezity, bude místo nákupu kalorických pamlsků doporučena návštěva oddělení s ovocem a zeleninou či nákup speciální řady výrobků podporujících zdravý životní styl Tesco Healthy Living. Zákazníci obchodů Tesco mohou od dubna shazovat přebytečná kila i během nakupování. "V nabídce budeme mít hubnoucí vozíky, které při jízdě kladou odpor. Zákazníci tak při nákupu spálí více kalorií, protože výběr zboží pro ně zároveň bude zdravým posilováním," řekla Williams. Hubnoucí vozíky budou označeny stupnicí od jedné do pěti, přičemž vozíky s číslem pět jsou určeny pro zákazníky s velkou nadváhou a svým majitelům nedovolí do nich umístit nic, co by porušilo dietologický režim. "Když bude chtít do takového vozíku zákazník vložit máslové sušenky nebo tučnou majonézu, vozík začne varovně pískat. Bude to obrovská pomůcka pro zákazníky se slabou vůlí," podotkla Williams. Lidé si budou moci přímo v obchodech Tesco od 1. dubna také zacvičit. Pomocí nového značení prodejen se zákazníci například dozvědí, že při průchodu celou nákupní uličkou spálí 46 kilokalorií (kcal), nošení bedny s pivem je zbaví 57 kcal a při povinných dřepech před vstupem do oddělení se sladkostmi vydají energii 63 kcal. Tesco přichází s novým programem v době, kdy dvě třetiny mužů a více než polovina žen mezi 20 a 65 lety trpí v Česku nadváhou. Obézních je 16 procent Čechů a pětina Češek. ČR je tak na prvním místě v EU a na třetí či čtvrté příčce v celé Evropě. U 95 procent lidí je tento stav dán nepoměrem mezi příjmem potravy a výdejem energie. Nadváha a obezita má i zdravotní dopady. Je s ní spojeno vyšší riziko srdečních chorob, vysoký krevní tlak či cukrovka. Společnost Tesco Stores ČR vstoupila na tuzemský trh v roce 1996 a nyní v Česku provozuje 55 hypermarketů, 37 supermarketů, šest obchodních domů a čtrnáct čerpacích stanic. Tesco v Česku zaměstnává 13.700 pracovníků.