Mám lednici od Beka a mám ji moc ráda. Chtěla jsem nějakou menší, ale zároveň takovou, aby měla mrazák dole. A chlazení nahoře - nebudu se přeci kvůli každému vyndání mléka, vajec a tak pořád ohýbat.
Hodně lidí to překvapí, ale moje lednice potřebuje čas od času vypnout (jako ostatně každý z nás :-)), aby se rozmrazila. Tentokrát jsem to ale jaksi zanedbala a v mrazáku vznikla námraza. No a jednou vám takhle vysunu šuplík z mrazáku, pak ho chci zasunout, a nejde. Kvůli té námraze jsem ho tam chudáka musela rvát silou až mi vepředu prasknul. Dal se používat dál, ale já nechci mít v mrazáku nakřápnutý šuplík. Vadilo mi to.
Hupsla jsem na net a zjistila, že se tu od Beka dají náhradní díly normálně koupit. Chvíli mi trvalo, než jsem se k objednávce dokopala. Chtěli totiž výrobní číslo, sériové číslo a kdesi cosi. Ok, vyplním, hledám a nic. Náhradní díly do mé lednice byly, ale šuplík nikde. Píšu tam tedy maila, že poptávám horní šuplík do mrazáku. Dostalo se mi odpovědi, že k mé lednici nemají technický nákres, tudíž mi šuplík nemohou objednat. Říkám si, že to snad ne! Já už s prasklým šuplíkem dál žít nechci!!!
Musím napsat do Turecka. Co mi zbývá? Beko je, jak známo, turecká firma. Pokud ovšem vlezu na beko.com, k žádnému obecnému nadnárodnímu kontaktu se nedostanu. Tam totiž hnedka musíte zadat oblast a zemi. Zadala jsem Česko a byla jsem tam, kde jsem byla. Zadala jsem tedy do Google "beko turkey contact", což mě dovedlo na stránku arcelicas.com, což je turecký výrobce spotřební elektroniky pro několik značek včetně Beka. Do vyhledávače na jejich stránkách jsem zadala "kontakt" a na adresu, která mi vyjela, jsem napsala (anglicky) krátký email, kde jsem vysvětlila situaci a že doufám, že se email dostane k relevantní osobě, která se o můj požadavek postará. Úvodní pozdrav a poděkování jsem napsala turecky, ale stejně jsem si dávala tak 1% šanci na úspěch.
Jaké bylo mé překvapení, když mi hned následující den napsal můj starý dobrý známý z českého Beka, že si svůj šuplík mohu objednat a přiložil odkaz. Cože? Oni ten šuplík najednou mají? Bylo mi to divné. Navíc pod odkazem nebyla žádná fotka, tak jsem ho chudáka ještě otravovala s tím, že si šuplík ráda objednám, ale chci se ujistit, že je to opravdu on a že mi to je celé divné, když mi tvrdil, že ho nemají a neobjednají a teď už ho najednou mají. Pán mi ovšem napsal: "Je to opravdu ono, je to potvrzené Tureckem (mám celou vaši konverzaci s Tureckem u sebe) a aby se to dohledalo, tak se na tom podílely všechny složky zástupců náhradních dílů v ČR. Byl to skutečný oříšek :-)"
Stavila jsem se tedy na Butovicích v jejich novém showroomu, který je mimochodem moc hezký - jakoby šlo o nějakou high-end značku. Rozmrazila jsem lednici a šup s novým šuplíkem dovnitř. Šuplíček stál 1 400 - žádný malý výdaj. Turecko mi nikdy nic neodepsalo, ale postaralo se na výbornou. Vůbec jsem nečekala, že to vyjde. Navíc ta rychlost. Vím, že Beko nemá moc dobrou pověst, ale za tohle je musím pochválit. Snad mi lednice bude sloužit ještě aspoň jednou tolik :-)
A co z toho vyplývá? Rozmrazujte své lednice a nebojte se bojovat za všechny rozbité šuplíky světa.