"Mami, co je blázinec?"
"Co?"
"Co je blázinec?"
"Proč se ptáš?"(jak doprčic přišel zrovna na blázinec?)
"Co je blázinec!", trvá si na otázce a je jasné, že dokud neodpovím, nebude se dál bavit.
Jak mám (doprčous) vysvětlit dítěti z MŠ nějak rozumně, co je blázinec tak, aby to pochopil?
"To je místo, kde jsou lidi, kteří už si sami se sebou nebo s někým neví rady a často je to s nima tak špatný, že na ně nějakej čas musí dohlížet doktor, protože někteří musí brát léky!"(vypadá to, že je spokojen).
"V blázinci je pan Bazinka!"
"Kdo je safra pan Bazinka?"
"To je pán!"(no, to mi toho pověděl:-)).
"Jasně, ale jak si přišel na pana Bazinku?"(Bazinka mě začíná docela zajímat).
Psát celý rozhovor, je to článek tak na 4 stránky, ale dovídám se, že pan Bazinka může být:
a,spolužákovo hračka, s níž si hraje, že jí dal do blázince a řekl o tom Míšovi
b, nějaký pan doktor (psycholog, psychiatr), který dělá na příslušném oddělení a někdo z dětí ho zmínil
c, cokoliv jiného nebo kdokoliv jiný
Prdim na Bazinku (leda bych ho potkala).
Ovšem vysvětlení co je blázinec se mi asi povedlo, aspoň mi to tak za pár(delších) chvilek připadá.Vysvětlím na následujících řádcích:
Byli jsme na logopedii (tentokrát to malýho, jako skoro vždycky, bavilo a dnes mu to i šlo). Je chválen, takže si myslí(jako každej pochválenej chlap). I dožaduje se odměny.
Nejméně finančně i psychicky náročnou odměnou se jeví dort v cukrárně.OK, jdeme tam.
"Kdepak je asi ta paní, s tím dortem, už mám velký (s důrazem na slovo VELKÝ) na něj velký hlad!"
jj, cukrárna je s obsluhou a mi už jsme usazeni dobře minutu, což je pro našeho nedočkavce poměrně hooooodně dlouhá doba.
"Když se chystá volat :"Haló, paní...!" naštěstí se obsluha objevuje a Míša objednává:
"Já si dám velký dost a máma si dá kávu!"..trochu to obsluze doladím a pak během čekání:
"Jsem Ti objednal kávu!!
"To jsi hodnej, děkuju!!
"Aby jsi mě zvládala a neskončila v blázinci!!"
AŽ POTKÁM BAZINKU, TAK JE PO NĚM!
No neumím já dobře vysvětlovat? :-)