Nejradši bych si dala co proto, že si náměty na články nezapisuju do nějakého pamatováčku - vím, že jednou na nudné přednášce mě napadl námět na článek, že jsem si ještě říkala, jaký je to super nápad, že se vám určitě bude líbit... A to je tak vše, co si z toho teď vybavuju.:D Zase jsem ale nechtěla blog už nechávat jen tak ležet ladem, takže jsem si řekla, že malý kompilační článek nikdy nikomu neublížil.
Z letošní sezóny mám zatím dost rozporuplné pocity, i když si troufám tvrdit, že převažují ty kladné. Když to vezmu od podlahy, respektive od těch, na které jsem se těšila nejvíc...:) Tak je to ode mě asi hnusné, ale za ty čtyři roky už jsem si na mizerné výkony Ferrari tak zvykla, že mě to v současné době ne netrápí, ale vlastně je mi to docela jedno. Jediné, co mi trochu leží v žaludku, jsou Kimiho výsledky, protože takhle zlé to myslím nečekal nikdo. A víme, jak to dopadlo posledně, když tahle situace nastala... Ovšem Kimi v nedávném rozhovoru jakékoliv otázky na motivaci utnul až příliš rázně, stejně jako se mi líbilo konstatování "ve Ferrari nejsou kreténi, vědí, co dělají", takže zatím žádný důvod k velké panice - já bych jim taky věřila.:D Narozdíl od pochybovačů, kteří za vším tradičně vidí Fernanda Criminalmastermind Alonsa.
Teď k dominanci Mercedesu. V tomhle ohledu si sama trochu nerozumím, protože by mi to mělo lézt na nervy, ale, světe div se... Ono ne. Mimochodem, už teď jsem velmi pevně přesvědčená, že Mercedes má titul v kapse. Pamatujete na Brawn GP? Druhá půlka sezóny byla v jejich podání naprosto katastrofální, ale naprosto suverénní první půlka jim titul zajistila bez větších problémů. Nepříznivý vývoj se dá v půlce sezóny obrátit, že jo, Red Bulle. Ale zničit suverénní začátek sezóny? To se jen tak někomu nepovede, zvlášť, když druhý nejsilnější tým prakticky není (papírově je to podle výsledků asi Red Bull, ale...). A nevěřím, že by to byl zrovna případ Mercedesu.
Jsem příjemně překvapená také z toho, že se nenaplnily katastrofické scénáře ze začátku sezóny. Hrozný zvuk, pomalé vozy, velká poruchovost... Týmy i jezdci se s tím popasovali celkem rychle (až na dvě výjimky) a ten chaos si začíná pomalu sedat do velmi příjemné mozaiky. Asi nejvíc si užívám, jak je letos na vozech vidět, že je řídí jezdec, a ne elektronika. Pozorovat takového Bianchiho, Hamiltona nebo Magnussena, to je pane žrádlo. A když už jsem Kevina zmínila, tak to je pro mě příjemné překvapení číslo dvě. Nejsympatičtější nováček za hodně dlouhou řádku let.:) Stejně tak mojí pozici oblíbence z loňské sezóny pomalu potvrzuje Valtteri, takže si pomalinku, polehoučku začínám oddychovat, že až odejde i zbytek staré gardy, budu mít přeci jenom nakonec komu fandit (všeobecné nadšení z Hulkenberga fakt nesdílím...).
Zato Massa ve mě začíná získávat zapáleného antifanouška. Přijde mi, jako kdyby si tuhle sezónu snažil něco zoufale dokazovat - tak zoufale, že to ani nemůže být sympatické. Jako kdyby se snažil ve Williamsu o takové "zmrvýchvstání", jako se povedlo Coulthardovi po přechodu do Red Bullu, ale Williams není Red Bull. A hlavně Massa není Coulthard. A nevím, jestli neustálé konflikty s každým, kdo okolo mě projede (včetně týmového kolegy), jsou tím pravým způsobem, jak dokázat, že nepatřím do starého železa. Já osobně mám chuť milému Felipemu tak leda občas nakopat.
To je asi vše, co mě v té obecné rovině tak nějak napadá.:) Asi čekáte, že se ještě vyjádřím k Red Bullu, ale... Znáte takový ten pocit, kdy sedíte v autobuse a za vámi sedí rozmazlený spratek, který vříská na celé kolo? Ne, teď tím spratkem nemyslím nikoho z jezdců, když už bych měla využít podobné přirovnání, tak Seb by byl spíš ten načuřený sourozenec, co sedí vedle a tváří se, že by pohledem zavraždil půlku cestujících... Celý Red Bull se chová jako vzteklé dítě, a chvilku mě i přemáhaly takové pocity, jako že mi jich bylo líto... Než jsem si uvědomila, jak se celé minulé sezóny naparovali a smáli se soupeřům do obličeje ve stylu "co my můžeme za to, že jsme technické regule nejlíp ovládli, se trochu snažte". Ano, přesně tak to je, co tým může za to, že technické regule nejlíp zvládl. Takže, Mercedes ať se směje dál, a Red Bulle, se trochu snažte.