Zvláštní počty

14. 10 2008 | 19.39

Poslední dobou řeším otázku rozvodů na Fabii. Když jsem na jaře v 88tisících km měnil olej, bylo mi řečeno, že při příštím měnění bych měl vyměnit i rozvody, což není žádná sranda. Když tak koukám na škoda fórum, mnoho lidí ani neví, kdy by se měly rozvody měnit, jelikož je interval tzv. doporučený. Při 90tkm by se měli rozvody zkontrolovat (což upřímně nechápu, vždyť se to ani dost dobře nedá, řemen může "vypadat" dobře a stejně dobře přitom může prasknout) a po dalších 30ti tkm další kontroly. To mi příjde jako naprostá pakárna, jelikož rozsah 60tkm pro rozvody, které často působí totálku motoru, je docela ruleta.

Na autě je 107tkm, což je dle mě tak rozumný interval uvažovat o výměně. Teď přichází ona sranda. Záruka či nezáruka, to je oč tu běží.

Bežný mechanik má rozvody dostupné kolem 5 tisíc (bez práce). To není žádná malá částka. Ještě pokud to chápu dobře, nevznikne žádná záruka, že mi řemen špatným napnutím atd. opravdu motor nezničí. Ofiko autoservis si i s prací účtuje kolem 9 tisíc. Na druhou stranu (nemám ověřeno) by zde měla vzniknout na provedenou práci záruka. Další věc je v tom, že v dosti případech, co jsem četl na internetu se ani v případě záruky poškození zákazníci práva nedovolali , že prý při instalaci bylo vše v pořádku. Do toho mě chytá myšlenka, že pokud to dám do ofiko servisu, vymění mi tam polovinu dílů (které jsou v původním dobrém- rv 2003 stavu) za jeté šmejdy. Ano, i to se děje dnes a denně, co si nalhávat. No a aby toho nebylo málo, kdybych si onu sadu rozvodů sehnal sám, zaplatil bych 2850,- Kč, což je skoro poloviční částka, za kterou sadu objednává mechanik. Tady je ale problém to, že mechanici se na "donesené" díly tváří celkem vražedně.

Každopádně mám o čem přemýšlet :-)