Tak jsem se konečně dočkal. Po snad nekončících dvou měsících mám opět fungující auťák. A co mě to všechno stálo ?
Když jsem si auto vezl z Německa domů, nebyla na něm ani známka toho, co se projevilo později :
Po mnou najetých asi 1200km se z přední části auta, při zátahu motoru, ozýval divný "točivý" zvuk. Kupodivu se zvuk neprojevoval nikdy jindy, při velmi klidné jízdě a při podřazování NIC.Prvotní objevená závada byly vyteklé tlumiče přední nápravy. To se nedá svítit, spotřební zboží. Spolu s nimi šla ven i ložiska, misky tlumičů a silentbloky. Když už jsem si myslel, že je všechno fajn a mám auto v pohodě, zajel jsem asi do páté zatáčky a slyšel opět ten známý zvuk. Otáčím a vezu zpět. Po dvou dnech a rozebraném motoru se dozvídám dosti špatnou zprávu. "Naklápěcí lopatky turba, jsou zadřený. Nedají se sehnat zvlášť a budeš muset bohužel koupit celý turbo." No to potěš. Cenu jsem jaksi taksi čekal, nové za 15 tisíc a to je super cena. Obyčejně se shání za 15 bez daně. Každopádně to nepřipadá v úvahu a snažím se najít řešení. Volám, sháním, hledám. Objevili se tři možnosti. Poslat poškozené turbo člověku, který má dobré reference a vyzná se a zkusit opravu, koupit jeté (bo repasované) nebo ho nechat rovnou repasovat. Zvolil jsem možnost 2 a koupil jeté, na pohled žádné mechanické chyby a "vrtulka" sedí.
No a jako třešinka nakonec je fakt, že s výměnou turba se musí měnit i olej, aby toho nebylo málo.
Každopádně pořád to auto žeru a jsem rád, že už jezdím.