Auto má sloužit nám...

10. 02 2009 | 15.48

Auto má sloužit nám, né my jemu.  - To je věta nad zlato. Občas si totiž opravdu myslím, že se mnou a Shardou je to naopak :-)

Po pár stovkách najetých kilometrů byl chudák zase stát v servisu. Nejvážnějším příznakem byla ztrácející se chladící kapalina. Po vylíčení stavu, co kde kdy dělá a jak jsem si toho všiml mechanik hned podezřívá těsnění pod hlavou. To sice může být dobrá trefa, ale také vůbec nemusí, jelikož žádné další příznaky se nedějí - žádný bordel v oleji, žádné bublinky do nádobky ani bordel v nádobce samotné. Hmm, stejně to prý bude ono, voda nikde z auta neteče. A rozvody by se dvakrát napínat neměly, ty musí taky nové, cena takového zásahu je až 15 tisíc. To už jsem myslel, že mě omejou. Nicméně byl jsem ochoten do toho jít, inu co se dá dělat.

Práce měly začít v pondělí. Když v úterý volám, že chci dobré zprávy, auto ještě stojí, tam kde stálo. Ve středu totéž a tak mi trocha došla trpělivost (jinak co se týče péče a přístupu všechno naprosto OK) a tak jsem se rozhodl auto si vzít zpátky a trochu se do toho ponořit sám, vyzkoušet přípravky na utěsnění menších otvorů.

Kupuju tedy "stop leak" kapalinu, destilku a chladící kapalinu na dolévání. Ku mému podivu se vody ztrácí velmi málo, je tedy více než možné, že jsem s touto závadou jezdil už dlouhe nevědomě, protože jsem si nedostatku vody všiml až při výměně žárovky za parrrádně svítící OSRAM NIGHTBREAKER (sice cenová pálka, ale vidím a jsem vidět moc dobře). Bohužel roztok nalitý do nádžky nezaúčinkoval a tak se hold po příčině musím dopátrat jinak. Po asi 50ti najetých km se vody ztrácí opravdu málo, nutno ale podotknout, že jsem v průběhu jízdy asi třikrát odvzdušňoval nádržku s chl.kapalinou, jelikož se v ní logicky vytváří přetlak, vzduch se drží nahoře a logicky vytlačuje kapalinu zpět do chladícího okruhu :-/ Takže ať je to jak chce, podle mě těsnění ne e a tak si do povinné výbavy k ostatním věcem přidávám destilku, fridex a také trychtýř vyrobený z PET láhve do té doby, než mě osvítí nějaký nápad. Jeden klubák měl stejný problém dokonce celý rok, řešil to stejně - doléváním - dokud nepřišel na příčinu, která byla v !prasklém plastovém dílu za 15Kč!