Tak to mám za sebou. Akce jménem Mogul Safety Cup, jež byl jakousi nastiňovací akcí pro všechny zdarma. Běžný kurz bezpečné jízdy stojí okolo 5 tisíc a trvá zhruba celý den, tento kurz byl zdarma a trval 3 hodiny. První část je teoretická a kupodivu není nudná, ba naopak. Osobně jsem se dozvěděl cenné informace a stejně tak si troufnu říct, že i zkušenejší řidiči. A to zejména nejen o zvládnutí samotného smyku, ale také o správné "poloze" v autě, nastavení opěrek, výšky sedala a vzdálenost sedadla (nohou) od pedálů. Na pedály byste měli dosáhnout i s mírně pokrčenými nohami, neb při nárazu a vašich rovných nohách si je jinak rovnou zlomíte. Dobré je i vědět, že mezi vaší hlavou a stropem musí být minimálně 5cm (na 4 prsty) místa, jelikož při čelním nárazu člověk právě o tuto vzdálenost "povyskočí".
Teorii máme za sebou a jdeme k autům, se kterými jsme již před začátkem najeli do areálu a během naší teorie nám páni z Bridgestonu změřili tlak a hloubku vzorku pneu - určitě velmi záslužná věc. Za stěračem pak nacházím prospekt s naměřenými hodnotami a případným komentářem. Docela jsem se podivil, jak se mi sjíždí pneu a rozdíl mezi nejlepší a nejhorší jsou 3mm (gumy měněny koncem dubna). Na druhou stranu při pohledu na najeté km jsem se divit přestal, nějak to tam hrozně lítá
Při vjezdu na tréningovou plochu ještě dostáváme jakýsi kapesní měřič vzorku a tlaku pneu od Bridgestone.
První část praxe je jízda zručnosti. Projet slalomovou dráhou při správné poloze rukou na volantu a bez přehmátnutí. První kolečko pro mě nic moc, velké auto, menší rejd. Každopádně jsem to hned druhým kolečkem napravil - ve výsledku jsem musel jezdit asi 5cm od překážek, abych to byl schopen dotočit. Asi "nejnudnější" část, nicméně alespoň trochu přínosná.
Druhá část je levotočivá zatáčka na ploše se sníženou adhezí imitující sníh. První moje jízda je moc vtipná, jelikož jsem si zapomněl vytáhnout boční okénko a tak dostávám 4x za sebou sprchu od zavlažovače dráhy přímo do obličeje Dráha se projíždí více způsoby, do 40kmh bez brždění a v 50kmh s intenzivním bržděním a následným puštěním brzdy.
Poslední část je vyhnutí se překážce, opět na kluzké ploše, opět více způsoby, nejvíce trénovaný však s nájezdovou rychlostí 50kmh a na hranici plochy tvrdá brzda se spojkou a při samotném vyhýbání samozřejmě brzdu pustit - jinak prostě auto nezatočí.
Celkový dojem je velmi dobrý, avšak rychlý. Naučil jsem se lépe ovládat své autí a zvládat krizové situace. Těm ale ještě raději předcházím. Na závěr jsme dostali certifikát a voucher na slevu 3tisíce, z celkových 4200,-Kč na absolvování plnohodnotného kurzu. Za jistý peníz voucher přenecham.