...aneb jak se správně chovat.
Poslední dobou se množí lidí a v závislosti na nich také hodně spekulací o tomto způsobu řazení.
Modelová situace nastává v momentě, kdy například na dálnici či jiné dvouproudé silnici dojde k omezení do jednoho pruhu. V momentě vzniká neuvěřitelná situace, kdy se velmi pomalu jedoucí (volný) pruh začíná nesmyslně plnit a vzniká dlouhá kolona. Druhý pruh je prázdný a pokud se někdo odváží ho použít, je za to byť ne ukamenován.
Bohužel se dnes stalo celkem standardem, že správné chování není blbci pochopeno a naopak. Řidič, který v této situaci použi volnější (posléze uzavřený) pruh, se zachoval správně. Ostatní blbci, kteří si chtějí urvat místo a neumožní zipové řazení "chytřejším" řidičům by si zasloužili na zadek.
Proto prosím, pokud se vám taková situace stane, nebojte se využít oba pruhy a postupně se zařadit.
Dle zákona :
(5) Prejíždet z jednoho jízdního pruhu do druhého smí ridič jen tehdy, neohrozí-li a neomezí-li ridice
jedoucího v jízdním pruhu, do kterého prejíždí; pritom musí dávat znamení o zmeně smeru jízdy. Pri
soubežné jízdě umožní ridici vozidel jedoucích v prubežném pruhu ridicum vozidel do tohoto pruhu
prejíždejících z pruhu, který prestal být prubežným, vjet tak, aby se vozidla jedoucí v prubežném pruhu a
vozidla do neho prejíždející mohla radit strídavě po jednom do jízdního proudu prubežného pruhu. Tam,
kde se dva jízdní pruhy sbíhají v jeden, aniž by bylo zrejmé, který z nich je prubežný, nesmí ridič jedoucí
v levém jízdním pruhu ohrozit ridice jedoucího v pravém jízdním pruhu.