Hrůzná hodina očima vyděšeného studenta

21. 11 2014 | 19.47

Hodina matematiky - lineární lomené funkce - 11:00

"Vidíš tu obludu?!" drkám do své spolužačky a zděšeně ukazuji na tabuli.

"Co, jakou?" vzhlédne od mobilu a zadívá se na čistě smazanou tabuli.

"Ještě před chvílí tam byla, taková barevná, velká a všude kolem byla čísla!" dušuju se, ale co naplat, obluda už na tabuli skutečně není, místo toho se popisuje něčím zcela jiným. Zjišťuji, že jsem si v té rychlosti ani nestihla onu příšernost překreslit do sešitu.

"Honem, honem, musíme to všechno stihnout..." stěžuje si naše profesorka a horlivě píše předpisy funkcí.

"Kudy povede křivka této funkce?" otočí se na třídu. Odezvou jsou jí nechápavé pohledy, kterým vládne ten můj - zcela vyděšený, poplašený a nechápající.

"Můžu se zeptat, to je pořád lineární lomená?" ptám se nejistě a stále mi hlavou vrtá, jestli je špatně, že jsem nestihla tu obludu.

"Ne, už jsme dávno u mocninné!" zamračí se profesorka a začne si sama kreslit jakousi křivku, kterou z části zvýrazní zeleně, z části červeně a z části modře.

"Hele hele, další obluda!!" drkám znovu do spolužačky, která tentokrát poněkud otráveně zvedne hlavu a vykulí oči.

"No jo, fakt že jo. Co to je?" kroutí hlavou.

"Nemám zdání..." mumlám si už spíše pro sebe a snažím se to všechno přenést do sešitu.

O 2 měsíce později - hodina matematiky - čtvrtletní práce

"Myslím, že to umím. Jsou obludy lineární, lineární lomené, kvadratické, mocninné + to vše ještě jednou v absolutní hodnotě a nepřímá úměrnost. Když je rozeznáš a narýsuješ, seš za vodou," vysvětluji své spolužačce a ukazuji jí své vypracované poznámky speciálně na test. Souhlasně kýve, vypadá to slibně! Však my si s těmi příšerami nějak poradíme.

Během testu

Sakra co to je? Tato otázka se mi mele v hlavě celých 45 minut. Čtyři otázky. Čtyři otázky, které mi vyřadily po 10ti minutách mozek z provozu. Přehřál se a nefungoval restart. Srdce mi bilo na poplach, tváře zrudly, jak to bývá zvykem a nepomáhal ani akvamarínový kamínek, který jsem si vzala "pro jistotu" sebou.

1. otázka - ano, to vypadá jednoduše. Ale jaký má být postup???

2. otázka - horlivě cosi počítám. Ale graf nevychází. Co s tím???

3. otázka - opět horlivě počítám. Graf opět nevychází.

4. otázka - cože, to jsme brali?

Ano, asi je špatně, že jsem nestihla tu obludu před dvěma měsíci...

Po testu

Rozhlížím se po třídě. Většina nese ke katedře poloprázdné papíry. Chce se mi brečet a smát dohromady. Jaký paradox, když si myslíte, že látku zvládáte na 80% a nakonec vás jediný cár papíru přesvědčí, že jí zvládáte sotva na 20%. Slyším kolem sebe nadávky ostatních, což je asi to jediné, co mě uklidňuje.

Tak si tak říkám, jestli ten gympláckej život je vůbec pro mě...