Nesmírně negativní článek

11. 04 2015 | 10.29

where-lots-of-workNesnáším náš školní systém. Nesnáším kecy "všechno, co se ve škole naučíš, ti pak k něčemu bude". Je to kravina a ten, kdo to říká, tak pravděpodobně zažil dobu, kdy se chodilo do školy 2x týdně a všichni byli rádi, že se naučili trojčlenku a pravopis...

Nesnáším kecy našich učitelek, které si myslí, že zrovna jejich předmět je pro náš budoucí život nezbytný. Srážejí naše sebevědomí  věčným stěžováním si, že máme nejhorší průměr, že jsme slabá třída a bla bla bla. Naštěstí si z toho nikdo nic moc nedělá, ačkoli nevymluví mi nikdo, že vnitřně nás takové kecy negativně ovlivňují.

Poslední dobou si strašně nadávám za volbu téhle školy. Měla jsem skutečně na nějakou obyčejnou chovatelku a mít to na párku. Jo, kopla bych do toho.

Vadí mi, že jediný můj volný čas během všedního dne je 10 minut v posteli, kdy si čtu knížku (a bez tak je to povinná četba, která je úmorně nudná a většinou už neaktuální). Není to normální. Každý by si měl udělat čas sám pro sebe, aby nějak zrestartoval mozek. Ale kde ten čas mám najít mezi učením na 3 testy? O víkendu to není o moc lepší, ale to se alespoň najde nějaká ta hodina místo minut. Stále čekám na nějakou tu super dobu, kdy se karta obrátí a já se na tohle budu moct aspoň na CHVÍLI vykašlat.

Věděla bych o spoustě věcech, které bych chtěla dělat, ale...ale.

Tak třeba taková informatika. Může mi někdo vysvětlit, k čemu mi bude tvorba stránek v html se složitým vypisováním znaků <p>, <h1>? Mám pocit, že je to minimálně deset let stará záležitost, nikdo si nebude (krom zapálenců) tvořit takové rádoby stránky, od toho jsou lidi, které to skutečně zajímá. A já ve třídě nenašla jediného člověka, kterého by to zajímalo. Prostě si do hlavy nasypte haldu zbytečností, abyste zabili čas a pak to zase hezky pustili ven. Né, my máme na tuto skvělou hodinu naprostého mag*ra, který neumí nic jiného, než tyhle kraviny. A tak jsem včerejší den po škole strávila nalepená u počítače a strávila 6 nemožných hodin nad tvorbou 4 html souborů, abych náhodou nedostala 0 jeho skvělých procent a tím pádem i za pět. Nevedeme si sešit, nemáme učebnici, nemáme nic. A po x měsících je skvělé vzpomínat si horko těžko na to, jak vlastně zapsat odkaz aby skutečně fungoval.

Jediné, co mě v té škole trochu bere, je angličtina, biologie a občanka. Mé (doufám) budoucí maturitní předměty. Ale právě zrovna na tyhle jsme chytli učitelky takové, že se nemáme šanci připravit. Angličtina - mluvíme v hodině víceméně česky, neumíme vytvořit jednu normální hlubokomyslnější větu a to dokonce ani já, ačkoli jsem s aj neměla nikdy problém, spíš naopak. Myslela jsem si, jaké to bude bájo na gymplu, že se mi úroveň posune dál. No já mám pocit, že zakrňuji čím dál tím víc. Rezignovala jsem a pořídila si English grammar in use, údajně nejprodávanější a nejlepší učebnici anglické gramatiky na světě, pouze pro pokročilé. Učebnice by měla být schopna připravit studenty na maturitu i zkoušku FCE. Moc se mi líbí její provedení, obsahuje přes 130 lekcí, všechno je pěkně vysvětleno (ač v angličtině, ale není těžké to pochopit) a nespornou výhodou je hromada cvičení a testů s klíčem + CD s poslechovým cvičením. Ať si svou skvělou Headway učebnici strčí někam, skutečně mě nebaví doplňovat slovíčka do textu o pasáčkovi jak nějaký blbec...

Občanka je jedno velké samostudium, učitelka přijde do třídy a "vyhledejte si ty a ty pojmy, sbohem". Biologie je zase v tom stylu, že bereme ryby a učitelka si v půlce hodině začne vykládat o oběhové soustavě člověka. Z jejích hodin si nepíšu ani čárku, spoléhám na svůj přehled středoškolské biologie. Tedy až doteď jsem plně spoléhala, dokud si paní učitelka neusmyslela, že nám bude vybírat sešity jak malým frackům.

Chemie je kapitola sama o sobě. Máme totálního cvoka v ženském provedení. Minule dotáhla do třídy kufry, ve kterých byly rádoby vazby, uhlíky a vodíky. Celou hodinu jsme skládali methany, ethany, cyklobutany. Měli jsme mít zápis, ale nikdo netušil jaký a ze začátku ani jak to skládat, protože nám to nebylo vysvětleno. Připadala jsem si opět jak u idiotů a dlouho jsem odolávala zeptat se, k čemu mi jako bude umět složit ze skládačky but-2-en. Aneb tento pokus o "obzvláštnění výuky" jaksi nevyšel, stejně jako všechny ostatní pokusy. V životě jsme si nevytáhli mikroskopy abychom viděli něco "na vlastní oči". Je to jen o učení se něčeho těžko představitelného...jen abyste splnili normy a nedělali repoš. Zábavné a poučné, že?

Vlastně bych takhle mohla básnit o všech hodinách a ještě víc si stěžovat, jak jsem z toho koloběhu otrávená. Fakt mě to nebaví. Už nevím, jak se jmenuju, hlavně že vím, jak vypadá v 3D provedení methyl (facepalm).