5. 12 2012 | 16.12
Mi kolegove prisli s naprosto originalni myslenkou kterak zlepsit business. Zabere jen minutku az dve.
Soucasti vnitrni politiky nasi franchizy je kazde rano a kazdy vecer poradat kratke schuzky. Vykladame si, jake mame plany na nasledujici den (a na konci dne si vykladame, zda jsme je splnili). Rikame si, kolik ma kazdy z nas naplanovanych vstupnich pohovoru s uchazeci o praci, kolik mame rozdelanych zakazek, koho musime poslat do prace, koho musime propustit. Mimojine si take rikame, kolik za ten den mame naplanovano tzv. sales calls (coz je prakticky telemarketingovy hovor, kdy se snazime nabidnout nase sluzby potencialnimu klientovi). Tyto telemarketingove hovory a osobni schuzky s potencialnimi klienty predstavuji jeden ze stezejnich bodu celeho businessu.
V nasi kancelari se ale skoro zadne telemarketingove hovory ani obchuzky klientu nedelaji, protoze kolegove na to nemaji zaludek. Sef cele dny sedi v kanclu a kouka do stropu, pripadne na dvere, misto aby obchazel klienty a nabizel sluzby (coz je jedna z jeho hlavnich naplni, jelikoz tuto pobocku vlastni a zastava funkci Obchodniho zastupce v terenu). To ale vubec nicemu nevadi, protoze mame jiny trik, jak si zajistit business.
A tim je modleni. Po kazde ranni schuzce se vypne radio (aby to nevyrusovalo vyssi moc) a sefova pronese modlitbu (jsou katolici).
Vypada asi takto:
"Pane, dekujeme ti za vsechno dobre, cos pro nas udelal. Prosime te, abys nam dal soudnost zamestnavat pracovite lidi a take te prosime, abys nam seslal jeste lepsi pracovniky. Dale te Pane prosime, abys nam seslal vice klientu, se kterymi by se nam dobre pracovalo. Nas business ted uplne nefunguje, nemame moc novych klientu, tak te zadame, abys nam s timto pomohl. Dekujeme ti za tvou moudrost a dobrotu.”
Teto procedury jsem se zpocatku take ucastnila jako pozorovatelka, protoze mi prislo nevychovane ze schuzky jen tak odejit a taky mi to prislo fascinujici z religionstickeho hlediska. Ale ted uz se modleni neucastnim ani fascinovane nepozoruju, co vsechno je mozne v tomto svete.
Kdyz uz vyssi moc modlitby vyslysi a sesle nam nejakeho noveho klienta, zacne se sefova psychicky hroutit a stezovat si, ze bud je nemozne tu zakazku splnit, nebo ze to nestiha (neco ve stylu zelo je moc kysele, brambory moc bramborove). O tom, jak to vypada v kancliku, kdyz se kolektivne rozhodneme zakazku prijmout se rozepisu jindy.
Napriklad dnes: Meli jsme rozjet spolupraci s jednim dulezitym klientem (velka zakazka), kvuli kteremu jsme meli puvodne najmout i osobu navic do kancliku jako vypomoc. Ten klient se nam zatim neozval, ackoli jsme meli domluveno a ve smlouve podepsano, ze zacneme pracovat od tohoto data. A tak rikam me sefove, jestli uz klientovi volala, aby se pripomnela, ze jsme meli dneska rozjet ten business. A sefova rika, ze jsme ted hodne vytizeni (coz neni pravda) a ze se ji nechce volat a ze se boji, ze to nezvladne a tak ze to radeji nechame ted byt a pockame, az se klient ozve sam.
Ackoli se tedy zasadne spolehame na zasah vyssi moci a sami nedelame zadny telemarketing ci osobni navstevy potencialnich klientu, ktere by pomohly zefektivnit a zlepsit business, vyssi moc se muze snazit co muze, ale kdyz neni vule cloveka, neni holt pomoci.