24. 02 2025 | 10.03
UČIVO
Komunikační a slohová výchova
Kratší slohové útvary-objednávka, inzerát, nabídka, žádost, stížnost
Charakteristika
Referát
Líčení
Výtah, výklad
Diskuse, debata, rozhovor (sloh- příprava k volbě povolání?????????? JAKÁ???????????? ŽÁDNOU PŘÍPRAVU K VOLBĚ POVÁLÍNÍ SEM NEMĚL), Životopis
Vypravování
Úvaha
KLIK A TED VLOŽÍM
1.1.11. Český jazyk - 8. ROČNÍK
ŠKOLNÍ VÝSTUP
Žák :
- v modelových situacích objedná časopis, napíše inzerát, odpoví na inzerát, napíše stížnost a žádost=nikdo mě nic z toho neučil v českým jazyve a to jsem si jistý, že sem odcchodil poctivě všech devět ročníků, základní školy,
toto mě opravdu nikdo neučil
- vypracuje charakteristiku, využije získaných znalostí
- samostatně připraví a s oprou o text i přednese= já osobně sem nic nepřednášel, ale někdo jiný jo-o mě osobně nebyl zájem
- vyhledá líčení a použije je jako vzor pro vlastní tvorbu=?
- vypracuje výklad(výtah) s pomocí osnovy, použije vhodně odborné názvosloví=já sem patřil ezi y, co byli raději ognorováni
- formuluje své názory, komunikuje, volí vhodná slovní spojení , vyjadřuje se spisovně, argumentuje= nuže bylo by správné formulovat své názory ale především se učit mít své vlastní názory, ale ne škole jsme se neučili mít své názory, kdo měl špatné názory, tak již v té době, měl s tí spojené nepříjemnosti , ikdyž v té době jen v podobě osobní pomstvy učutelky, dneska by žák za svůj názor šel do vězení_pak je tam komunikuje, no v komunikace, byl sem zakřiknutý, tréning komunikace by se mi hodně hodil, ale nedostal sem jej_sloh nepovažuji za komunikaci, protože komunikace je interaktivní a probíhá mezi dvěma lidmi, přičemž písemná mě nezajímá tolik, co ústní, protože ústní je psychologicky náročnější, a potřeboval sem si ústní komunikaci vytv_=vytrénovat,
nicméně myslím ß
že učitelům vyhvuje, když žáci drží hubu, tudíč učitekům vyhovuje, když nekomunikují××××××××××××_÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷_¤¤¤¤¤¤_ßßßßßßßßßßß_nikdy sem neslyšel argumentovat učitelku_učitelky vždy svedli jen tupé výkřiky do tmy, že se něco musí
- píše vypravování na dané téma, využívá získaných znalostí=proč píše? proč nevyprabuje ústně?_z principu, pokud mám vypravovat, coiž není problém z patra, když mě nikdo neomezuje, ale na daní téma, to už je omezení, protože dané téma mi nemusí být příjemné
- formuluje své názory a myšlenky, využívá získaných znalostí=učitelka formujluje své názory slovy MUSÍ TO A TO
- rozpozná slovanské a světové jazykyNĚKTERÉ JZYKY ROZPOZNÁM, ALE ŽE BYCH SE TO UČIL
- rozliší útvary českého jazykaNEVÍM O EM JE ČEŠ_=ŘEČ
- uvede hlavní způsoby obohacování slovní zásobyJO, NĚCO TAKOVÉHO VE ŠKOLE SME SLYŠELI, PŘEJÍMÁNÍ Z CIZÍCH JAZYKŮ HLAVNĚ
- rozliší slovní druhy, pracuje s textemOK, _DEJME TOMU, IKDYŽ BYCH ŘEKL, ŽEJE TONĚJAKÉ OPAKOVÁNÍZNIŘŠÍHO ROČNÍKU
- uvede rozdíl ve skloňování podstatných jmen přejatýchTY SE OBYČEJNĚ NESKLONUJÍ, ALE LIDÉ SKLONUJÍ VŠECHNO
- určí slovesné kategorie-vid, třída, vzorMINI
NO JO, TO JSME SE UČILI, ALE KDYBY SE TO ŽÁCI NEUČILI, CO BY SE STALO?
DEFAKJTO DOST ČASTO TO ABSOLUTNĚ NEVADÍ, KDYŽ JE ČLOVĚK NEVZDĚLANÝ.
- určí druhy vedlejších vět a poměry mezi větami hlavnímiV 9,ROČNÍKU JE ZDE NAPSANÉTO SAMÉ_
NO ALE JO, ZABÁRALI _JSME SE TÍM UPLNĚ CELÝ DRUHÝ STUPEN, PŘITOM,
PRO ŽIVOT K NIČEMU, PRO POVOLÁNÍ TAKTÉŽ_
- používá kultivovaný písemný projev na základě poznatků o jazyce a styluZAJÍMAVÉ, ŽE JEN PÍSEMNÝ MÁ BÁT KULTIVOVANÝ
- zhodnotí obraz historie v literatuře, uvede historická období a jejich nejvýznamnější literární představiteleZBYTTEČNĚ MNOHO
- používá literaturu jako zdroj poznání???PROČ JE TO TU ZŘIKRÁT???
- používá literaturu jako zdroj poznání
- používá literaturu jako zdroj poznáníNO JAKO
LITERATURA SE DÁ POUŽÍVAT JAKO ZDROJ POZNÁNÍ, ALE PŘEEVŠÍM ODBORNÁ A NAUČNÁ LITERATURA, IKDYŽ I BELETRIE MŮŽE BÝT POUČNÁ, JAKO ROMÁN 1984_NEBO BELETRIE VE SMYSLU PODLE SKUTEČNÉ UDÁLOSTI A ČÍM MÉNĚ PŘIKRÁŠLENÁ, TÍM LÉPE, ALE MÁLOKDO JE OCHOTEN SE OTEVŘÍT SE SVÝM ŽIVOTEM,
DRTIVÁ VĚTŠINA BELETRIE JE VŠAK JEN ČISTÁ FANTAZIE,
COŽ NIKTERAK_ZDROHEM POZNÁNÍ NENÍ
FANTAZIE JE MÁLOKDY ZDROJEM POZNÁNÍ_
MÁLOKDY A VELMI VZÁXNĚ ZDROJEM POZNÁNÍ
- zhodnotí význam práce spisovatelů Národního obrozeníVÝZNAM ASI MOC NEBYL, KDYŽ JSME DEFAKTO OKUPOVANÝM ÚZEMÍM
- používá literaturu jako zdroj poznáníUŽ TO ZDE TŘIKRÍT BYLO TAK JEŠTĚ POČTVRTÉ?
- porovná českou a světovou literaturu 19,stoletíCO BYCH MĚL POROVNÁVAR?
- zformuluje písemně i ústně dojmy ze své četby, návštěvy divadelního nebo filmového představení a názory na umělecké dílo=MYSLÍM ŽE VYJÁDŘIT NÁZOR NA UMĚLECKÉ DÍLO BYLO VELMI NEBETOEČNÉ_NĚCO TAKOVÉHO BY UČITELKA NEPŘIJALA<_ZAČPSA+48H