klik pr

3. 03 2025 | 18.56

klikhttps://zs-ucebni-osnovy.blogspot.com/2011/03/11-cesky-jazyk.htmlhttps://zs-ucebni-osnovy.blogspot.com/https://zs-ucebni-osnovy.blogspot.com/2011/03/41-prvouka.html

jz>

4.1. PRVOUKA

 
  • 4.1.1. Charakteristika předmětu - PRVOUKA
  • 4.1.2. Obsah předmětů - PRVOUKA, VLASTIVĚDA, PŘÍRODOVĚDA
  • 4.1.3. Prvouka - 1. ROČNÍK
  • 4.1.4. Prvouka - 2. ROČNÍK
  • 4.1.5. Prvouka - 3. ROČNÍK<jz ntřikráz označováno >

    4.1.1. Charakteristika předmětu - PRVOUKA

     
    Obsahové vymezení
    Vyučovací předmět Prvouka vychází ze vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět a je propojen se všemi ostatními vyučovacími předměty.

    Časové vymezení
    Hodinová dotace v 1. ročníku jsou 2 hodiny týdně, ve 2. a 3. ročníku 3 hodiny týdně.

    Organizační vymezení
    Vzdělávací obsah prvouky je členěn do pěti tématických okruhů:
    - V tématickém okruhu Místo, kde žijeme poznávají žáci nejbližší okolí svého bydliště, případně školy, obec a život v ní. Důraz je v tomto tématickém celku kladen i na dopravní výchovu.
    - V tématickém okruhu Lidé kolem nás si žáci osvojují a upevňují základy správného chování a jednání mezi lidmi, seznamují se základními právy a povinnostmi jedince v ohledu na společnost.ve škole se učí leda tak právo solnějšíhoqqqqqqqqqqqqqq
    - V tématickém okruhu Lidé a čas se žáci učí orientovat v čase a dějích. Výchozí jsou události v rodině a obci, podstatou okruhu je vyvolat u žáků zájem o historii v regionu, o kulturní bohatství. Je důležité, aby žáci samostatně vyhledávali, získávali a zkoumali informace z dostupných zdrojů. - V tématickém okruhu Rozmanitost přírody poznávají žáci rozmanitost a proměnlivost živé i neživé přírody nejbližšího okolí. Na základě praktického poznávání okolní krajiny se učí hledat důkazy o proměnách přírody, sledovat vliv lidské činnosti na přírodu, hledat možnosti, jak ve svém věku přispívat k ochraně přírody a zlepšení životního prostředí.
    - V tématickém okruhu Člověk a jeho zdraví poznávají žáci, jak se člověk vyvíjí od narození do dospělosti, co je vhodné a nevhodné z hlediska denního režimu, výživy, hygieny atd. Získávají poučení o zdraví, nemocech, o zdravotní prevenci, první pomoci, o bezpečném chování v různých i kritických životních situacích. Uvědomují si odpovědnost za své zdraví, ale i za zdraví a bezpečnost ostatních lidí.

    Výchovné a vzdělávací strategie
    Pro utváření klíčových kompetencí (k.k učení, k.k řešení problému, k.komunikativní, k.sociální a personální, k.občanské, k.pracovní) jsou využívány následující postupy:
    - učitel podporuje samostatnost a tvořivost žáků, jejich aktivní znalosti a dovednosti
    - učitel vytváří problémové situace a žáky učí, jak prakticky problémy řešit
    - učitel vede žáky k otevřenému vyjadřování svých názorů
    - učitel klade důraz na úroveň komunikace a pozitivní vnímání svého okolíqqqqqqqqqq jak pozitivní vnímání? jakože mám něco zlého vnímat pozitivně?_už sem to dočetl celé dámzačpsa_+0_klik nnužeještšěnázev článku pak ohnedc zveřejí,m po nap nývu článku
    - učitel vede žáky k odsouzení nežádoucích projevů xenofobie
    - učitel dohlíží na dodržování pravidel stanovených řádem školy a vnímá je jako přípravu na dodržování zákonných norem a morálky společnosti< <=natřikrát označováno tem dlouhý text jinak nic