Domácí úkoly – téma, kvůli němuž si lidé "trhají občanky". Někdo říká, že bez nich se děti nic nenaučí, jiní si stěžují, že domácí úkoly děti přetěžují a do rodin vnášejí zbytečnou nervozitu.SVOJE KOMENTÍŘE UDU VKLÁDAT VLEMÁ MI PÍSKEY.
MOJE STANOVISKO JE JEDNOZNAŘNÉ, DOMÁCÍ ÚKOLY JSOU ŠPATN.É
JAK UŽ BYLO UVEDENO, JSOU RODIČE, KTEŘÍ PINDAJÍ, ŽE BEZ DOMÁCÍH ÚKOLŮ SE DĚTI NIC NENAUČÍ, TO JSOU ALE SADISTIČNÍ U ČITLEÉ A RODIČOVÉ
_KTEŘÍ SI POTŘEBUJÍ AKORÁT NĚCO DOKAZOVAT
DOMÁCÍ ÚKOLY Z PRINCIPU NEMOHOU NIC NAUČIT. _DÍTĚ DOSTANE ÚKOL, SE KTERÝM SI NEVÍ RADY, A VYPLACUJE JEJ NĚJAK NESPNSLNĚ JENOM ABY BYL VYPRACOVAN.Ý
Pravda je jako obvykle někde uprostřed: domácí práce smysl má, když se při jejím zadávání dodrží určitá pravidla.= NESOUHLASÍM, DĚTI TRÁVÍ ŠKOLOU I TAK PŘÍLIŠ MNOHO ČASU.
Jednoduché a jasné zadání= KAŽDOPDÁĚN, ALE LEPŠÍ JE ŽÁDNÉ UKOLY
Nejhorší jsou úkoly, nad kterými musí dát hlavy dohromady celá rodina, a zachrání to v lepším případě až telefonát spolužákovi.= JESLITŽE MUSÍ DOMÁCÍ ÚKOL VYPRACOVÁVAT CLEÁ RODINA, A KTERÉ RODIČE TO ASI HODNĚ BAVÍ _ CELÝ RODINA VYPRACOVÁVÁ ÚKOL A JEŠTĚ SI NEVÍ RADY, TAK JAK BYSI MOHLO VÉST RADY DÍTĚ?
Smysluplný obsah
Děti jsou citlivé na to, jestli to, co se mají učit nebo procvičovat, dává smysl. Dávat jim úkoly pro úkoly je nejlepší cestou jak jim je – potažmo školu obecně – znechutit.ANO ÚKOLY SE DÁVAJÍ PRO ÚKOLY. JENOM ABY BYLY ÚKOLY. PROTO JSEM TAKÉ ODPŮRCE ÚKOLŮ. A VOLNÝ ČAS MÁ VĚTŠÍ CENU, NEŽ _NEŽ CO VLASTNĚ_?
BEZÚČELNÁ NEBO SAMOPČELNÁ ČIKANA DOMÁCIMA ÚKOLAMA BEZE SMYSLU_
VŽDYT RODIČPVÉ VŮBEC NEMAJÍ PŘEDSTAVU O TOM, CO BY ČLOVĚK PRO SVŮJ ŽIVOT MĚL UMĚT A SAMI V ŽIVOTĚ NEJSOU SCHOPNO SCHOPNI ABSOLUTNĚ VŮBEC FUNGOVAT, PŘESTO JSOU NATOLIK DŮLEŽITÉ, ABY URČOVALI DĚTEM DOMÁCÍ ÚKOLY A JEICH DŮLEŽITOST
- Komplexně, kreativně, prakticky
Mechanické úkoly typu "vypracuj cvičení 2 na straně 15" jsou ztrátou času. Když se dítě učí číst, nemusí nutně sedět nad slabikářem. Spoustu písmenek potká i na cestě s rodiči do obchodu.SOUHLAÍSM
- PŘÍLEÝITOSTNÍ ÚČETNÍ JE EFEKTIVNÍ OBZVLÁŠTĚ U MALÝCH DĚTÍ
- Bez rodičůSOUHLASÍM
Domácí úkoly, u nichž se očekává účast rodičů, zvětšují rozdíly mezi dětmi, které rodiny ve vzdělávání podporují a těmi, kteří takové štěstí nemají.JEDNÁ SE VLASTNĚ O TO, ŽE DÍTĚ JE UČENO RODIČAMA, NIKOLIV UČITELMA. COŽ JE ŠPATNĚ HNED ZE DVOU DŮVODŮ, POPRVÉ TÍM, ŽE UČITEL JE PLACEN ZA TO, ABY UČIL, NIKOLIV RODIČE, RODIČE OD TOHO PLACENI NESOU, A PODRUHÉ TÍM , ŽE UČITEL NEB UČITELKA MŮŽE UČIT VŠECHNY DĚTI, ZATÍMC U RODIČŮ JE TO TAK, ŽE NĚKTEŘÉ MOHOU UČIT SVÉ DĚTI A JINÉ RODIČOVÉ NEMOHOU UČIT SVÉ DĚTI._ČILI TO _ZVĚTŠUJE ROZDÍLY MEZI DĚMI, JAK JE UVEDENO, A TO NESPRAVEDLIVĚ,
- PROTOŽE NE NA ZÁKLADĚ TALENTU ALE NA ZÁKLADĚ TOHO, ŽE S NĚKTERÁ MDÍTĚTEM SE RODIČŮ VÉ UŘIT MOHO A S JINM NE, PROTOŽE BY SE S DĚTMI MĚL UČIT UČITEL NEBO UČITELKA NIKOLIV RODIČOVÉ
- Klidně ve škole
V zahraničí je běžné, že se domácí úkoly píší v družině spolu se spolužáky nebo dohlížejícím pedagogem. Cíl: procvičit vědomosti a dovednosti a naučit se soustavné práci je splněn, a uleví to atmosféře v rodině.NE KAŽDÝ CHODÉ DO DRUŽINY
- NeznámkovatSOUHLASÍM
Známkovat něco, u čeho není jisté, kdo si s tím dal práci, nedává smysl.Zahrnovat tuto známku do výsledného hodnocení pak ještě méně.SOUHLASÍM
- Podle věku
Na prvním stupni je rozumné, když je zodpovědnost za vzdělání více na škole. Na děti je dobré ji přenášet postupně, což platí i pro domácí úkoly.NEJVÍCE DOMÁCÍCH ÚKOL DOSTÁVAJÍ PRÁVĚ DĚTI NA PRNVÍM STUPNI ZÁKLADNÍ ŠKOLY COŽ JSOU ALE DĚTI KTEÉR BY OBZVLÁŠTĚ NEĚMLU ŽÁDNÉ ÚKOLY DOSTÁVAT_ JEDNAK PROTO, ŽE BY MĚLI TRÁVIT ŠKOLU CO NEJMÉNĚ ČAUS_ TAKÉ PROTO ŽE OBZVLÁTĚ MALÉ DĚTI SI NEBUDOU VĚD+T S ÚKOLY RADY, ALE TAKÉ PROŽO_ŽE NA PRVNÍM STUPNI ZÁKLADNÍ ŠKOLY SE ŽÁCI V PODSTATĚ NIC NEUČÍ, JETO JENOM ZAOPATŘOVACÍ ÚSTAV, A PROTOŽE SE NAMJÍ CO UČIT TAK JE ZAHRNEMĚ HROMADOU DOMCÁÍCH ÚKOLŮ Z TOHO NIČEHO WTF?_ ÚOLYTU NEJSOU PROTO, ABY SE NĚKDO NECO NAUČI, NEBO SI PROCVIČIL, ALE PROTO, ABY SE TI SPRATKOVÉ NENUTI
- NENUDILI!
- Sdílená strategie školy
Je fajn, když si učitelé domluví společnou strategii. Už jen proto, aby se nestávalo, že jeden den dostanou žáci pět úkolů a druhý den žádnýJASNÉ, I TO SE STANE, ALE TKAÉ SE STANE ŽE JDOU DOMÁCÍ POLY NESMYSLNĚ OBSÁHLÉ, ::_ALE TAKÉ TO ŽE MI NIKDO NECHCE PRZRADIT CO BYLO ZA DOMÁCÍ ÚKOL ALEMÁM POVINOST TO MTÍ VYPRACOVANÉ
- Týdenní úkoly
Rodinám to dává svobodu naplánovat si, kdy se budou děti úkolům věnovat, a zbytek času mohou trávit po svém.TO SICE ANO, LEPŠÍ NEŽ JEDNODENNÍ KTERÉ MSÍ UT DO DRUHÉHO DNE, NICMÉNĚ_ TOHLE JE DOBRÉ PRO RODIČE KTEŘÍ JSOU FANATICI DO ŠKOLY A CHTĚJÍ SE NEUSTÁLE JEN VĚNOVAT ŠKOLE. ALE IDKYŽ JSOU TAKOVÝ FANATIČTÍ RODIČOVÉ, PTAL SE NĚKDO DĚTÍ, JESTLI SE CHTĚJÍ VĚNOVAT STLE JEN ŠKOLE? NEBO JESLTI SI CHTJĚÍ MIMO ŠKOLU PŘEDEVŠÍM OD ŠKOLY ODPOČINOST?_RODIČOVÉ SE VELMI D
- TĚŠÍ NATO, AŽ BUDOU DĚTI DHOCDIT DO ŠKOLY A DOSTÁVAT TY HROMADY DOMÁCÍCH ÚKOL§ TĚTÍ SE NATO, AŽ BUDOU DTI CHODIT DO KŠOLY A TĚŠÍ SE NA TO, AŽ BUDOU DOSTÁVAT HROMADY ÚKOLŮ. JO RODIČOVÉ SE NA TO VŠECHNO TĚŠÍ, JENEŽE RODIČOVÉ! DĚTISE NATO NETĚŠÍ!
- Individuálně
Přizpůsobit úkoly typu dětí, případně přání rodiny. Jsou rodiče, kteří by byli nervózní, že škola selhává, pokud by dítě nenosilo úkoly= ANO TAKÉ JSEM MĚL TAK ZKURVENOU MATKU. A potom jsou rodiče, kteří chtějí časTAK J UŽ JEN ZVEŘEJIT ČLÁNEK :POD DATEM KDYSEMJEJ ZAČALPSÁT_NEBO ČASEM_POSLENDÍ VĚTU SME NEPŘEPSAL, PROTOŽE SE ANI NEVLOŽILAVLOŽÍM
- Individuálně
Přizpůsobit úkoly typu dětí, případně přání rodiny. Jsou rodiče, kteří by byli nervózní, že škola selhává, pokud by dítě nenosilo úkoly. A potom jsou rodiče, kteří chtějí čas se svými dětmi trávit jinak.
_KAŽDÝ DEN MŮŽE BÝT DNEM POSLEDNÍM A ČLOVĚK BY SE MĚL NAUČIT SI UŽÍVAT ČASI_ NÍ ŽE BYCH TO UMĚL, ŽE BYCH SI UMĚL UŽÍVAT NEUMÍM ,ALE VNÍMM TO JAKO SVŮJ NEDOSTATEK, TEDY JESTLI NĚCO NĚKOMU BUDU ZÁVIDĚT, TAK TO ŽE JE EZSTAROSTNÝ A DOKÁŽE SI UŽÍVAT ŽIVOTA A VOLNÉHO ČASU, ROZHODNĚ NEBUDU ZÁVIDĚT NĚKOMU, KDO MUČÍ SVÉ DĚTI ALE TAKÉ SEBE _NEUSTLÁLÝM SE UČENÍM S DĚTI, ÚKOLY PRÁCI PRO ŠKOLU ,A ABYACHJONEPSALO MI TO
-
-
UŽ MĚ TO PÍŠE TAK SNAD UŽ JEN DOMÁÍM
-
UÝ SME TO PSAL ALE NEPSALO MI TO, _ŽE RODČOVÉ AKORÁT PROMARNÍ ČAS DÍTĚTE I ČAS DVŮJ_TOU ŠKOLOU _KTERÉ CHTĚJÍ SSTŮJ CO STŮJ VĚNOVAT VEŠKRÝ SVŮJ ČAS I ČAS DÍTĚTE_
-
JDU ZVŘEJNIČ ČLÁENK
-
ABY Z TĚCH DĚTI JAKOŽE NĚCO BYLO ALE VLASNĚ TO JEDINÉ, ČEHO TAKOVÝ RODIČ NEBO RODIČOVÉ DOSÁHNOUT JE, ŽE PROPAMRNÍ _ČAS DÍTĚTE I ČAS SVŮJDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Zdroj: https://tipynakazdyden.pise.cz/716-jak-na-domaci-ukoly-aby-davaly-smysl.htmlP