Preview 5. semestru

2. 09 2014 | 09.07

Právě jsem absolvovala boj o rozvrh, zapsala jsem si všecko, co jsem si zapsat měla (doufám) a jsem poměrně, jak to říct, v rozpacích. Na první pohled vypadá naprosto fantasticky, ale moje předchozí zkušenosti mě instinktivně varují, že to bude mnohem horší, než to na papíře vypadá. A obávám se, že to není pesimismus. :D

Co je dobré - samotný rozvrh s výjimkou úterý, kdy mám jednu jedinou přednášku, takže cesta na ni mi zabere více času než samotná výuka. Nenávidím to! Chtěla jsem si vzít ještě španělštinu, která před tou hodinou je, ale nechci si přidávat starosti v bakalářském ročníku. Ve výsledku můj rozvrh vypadá konečně vysokoškolsky - jen tři dny v týdnu! Co měli někteří od prváku, mám konečně v pátém semestru taky. :D

V úterky pouze jedna hodina, ve středu do půl jedné (od 7:30 nebo 9:00 podle sudého/lichého týdne), ve čtvrtek od 7:30 do půl jedné (s jedním oknem nebo v kuse podle týdne). A to je vše, přátelé! Ještě je tady seminář k bakalářce, ten ale nemá časové vymezení, jsou to prostě konzultace s vedoucím práce. Bohužel mám ale zkušenost, že čím méně předmětů, tím horší a náročnější jsou. Ve čtvrtém semestru s 8 předměty jsem se vyšťavila mnohem více, než v prvním semestru s 12... Každopádně jsem ráda, že jsem si všechny možné předměty zapsala a splnila už dříve, takže na třeťák mi zbylo jen absolutní minimum.

A co za předměty budu mít? Nezvykle budu mít jen 5 povinných předmětů (+ povinně bc. seminář), protože všechny nepovinné a volitelné už splněné mám, kreditů ke státnicím budu mít tedy dost, pokud splním všechny povinné... což stejně musím, že, protože bez nich žádné bakalářky nebudou. :D Chtěla jsem si vzít španělštinu, základy praxe pro učitele nebo znakovou řeč jen tak pro radost, ale asi si to nechám na magisterské studium, protože se mi nechce si přidávat práce, když vidím, co mě čeká i tak. 

Začněme optimisticky, je tady STYLISTIKA. Zkouškový předmět, těším se na něj. Myslím, že mě bude bavit a vypadá nejschůdněji ze všech.

Dalším češtinářským předmětem je LITERATURA, tentokrát česká poválečná. Z té mám pořádné bobky. Jde o prerekvizitu k letnímu semestru, učí to prý velice přísná a náročná dáma. V sylabu máme něco o 70 položkovém seznamu četby ke zkoušce, doufám, že to je vtip. Tolik knížek za semestr člověk ani nesežene, natož aby je přečetl, analyzoval a pamatoval si je! :D

Druhým zkouškovým předmětem je FILOSOFIE 19. STOLETÍ. Všichni víme, že jsem antifilosof. Filosofie se může podat i lidsky, srozumitelně, vlastními slovy. To jsem si slibovala od oblíbeného učitele, který tento předmět vedl loni. Jenže teď kouknu na rozvrh a tam je někdo cizí, možná úplně nový na fakultě. Double vabank. :D

Následují DĚJINY EKONOMICKÝCH TEORIÍ. Ekonomické buňky jsem v sobě nikdy moc nepokoušela aktivovat a obávám se, že vím proč. Nicméně z letošních ZSV předmětů se mi tenhle pozdává nejvíc. Navíc máme učitele, který už nás učil úvod do ff a antickou ff, takže už ho trošku známe.

A posledním předmětem se stává... GENDER A DĚJINY FILOSOFIE. Jestli se chcete veřejně zdiskreditovat, řekněte, že studujete fildu a ještě k tomu máte předmět na téma gender. V tu ránu vás všichni přestanou brát vážně a změníte se v úhlavního veřejného nepřítele, který svým nesmyslným studiem odsává peníze ze školství - obzvlášť gender a filosofie, to je masakrální kombinace. Pokud jste navíc ženského pohlaví, stává se zároveň feministkou s urputností greenpeace, kteří se přivazují ke stromům. :D O samotném předmětu a vyučující nic nevím.

No a pak nenarozvrhovaný seminář k bakalářce. K tomu je přidat pár zásadních věcí a rozvrh se v tu ránu přestává zdát tak krásně prázdným. Za prvé, je tady bakalářka, u které mám asi největší obavy. Téma mi nesedí, nic o něm nevím (fakt... byla to volba v panice, že jiné téma už nebude) a jediné plus je výborná garantka. Za druhé, státnice se blíží a tak je třeba vypracovat otázky z lingvistiky, literatury a ZSV. Což nepůjde tak snadno, když většina okruhů je z nějakého důvodu totálně mimo to, co jsme za ty tři roky absolvovali. :D K tomu je třeba přičíst shánění materiálů po všech možných knihovnách. A když už jsem u toho, tak dojíždění do školy taky slušně zabíjí čas (je to pech, že se mi v buse dělá zle při čtení :/). No a za třetí je tady moje práce v domě dětí (ta asi zabere pondělky - dva kroužky, navíc asi budu mít nově i předškoláky :D) a taky dobrovolnictví - inzerce pro Nekupuj. Adoptuj, o níž.... zase příště. :)

Všem, co vstoupili do nového školního roku - hurá, letošním snad absolventům třikrát sláva! Ať se vám/nám daří. :)