Z nuly na sto

23. 09 2015 | 19.49

Říkala jsem si, že sotva jsem dořešila státnice, nebudu psát hned zase o škole. Že radši zveřejním čtenářský řetězák, soubor nových hlášek a report z výletu do Prahy na vyhlídkovou plavbu po Vltavě. Schyluje se k tomu, ale musím si poslední tři dny srovnat v hlavě. Událo se toho totiž opravdu docela dost. :-D

Vše odstartovalo ránem, kdy se spustil zápis předmětů. Proběhl docela normálně (pár kolapsů a obsazené kapacity vyhlédnutých předmětů, evergreen musí být), až na zápis jednoho předmětu z pedagogického základu - povinný předmět pro 180 studentů otevřel jen cvika pro 2x35 lidí. Překvapivě ta více než stovka nezapsaných zahltila studijní, učitele i rozvrháře. Po dalších dvou dnech vypsali společnými silami další dvoje cvika, takže se nás umístila už většina, ale pořád ne všichni. Další den se všechna cvika a přednáška smazaly, vypsalo se pět cvik a dva termíny přednášek ve větší učebně na nám zatím neznámé Varenské ulici, takže jsme konečně byli spokojení.

Právě tenhle předmět měl odstartovat můj nový semestr, jelikož začínal lichým pondělím. V neděli večer si jen tak lehce brouzdám po FB skupině studentů našeho ústavu a praštilo mě do očí "Budova V, to je na Varenské že? - Jo, ale to máš fuk, tam se příští týden neučí, celá budova je zavřená.". Spustila jsem alarm a spolužačka, která měla známého, který právě na Varenské tráví většinu času, rozjela sběr informací. Zjistili jsme, že studenti KTV dostali o zavření fakulty zprávu, hostům neoznámili nic. :-D Kamarádka ještě napsala přímo vyučujícímu, ale tomu "žádné omezení provozu nehlásili". Usoudila jsem, že to neznamená, že bude mít kde učit, a na první přednášku semestru (kdo-ví-kam a ještě na sedm) nejela. Přednáška se konala, do budovy je prý pustila nějaká zaražená uklizečka. :-D

Následující cvika z téhož předmětu a ochutnávka dalších dvou - docela fajn. Jenže já jsem řešila jiný problém. Do naší katedrální knihovny hledali studenta na výpomoc, samozřejmě za určité stipko. Jenže chtěli "studenty, kteří by drželi službu po dvě odpoledne v týdnu" a já bych s rozvrhem a brigádou dala dohromady jen jednu. Pak přišel kamarád, že se s nimi dohodl na jednu. Letěla jsem tam taky, ale už bylo obsazeno - hledali jen dva lidi, každého na jeden den. Aaa, češtináři a vysloví se dvojznačně. :-D Takže mám po snadno vylepšeném jméně na katedře a ještě po penízkách. Ale vnutila jsem paní sekretářce svůj e-mail jako rezervu, kdyby si to úspěšní kandidáti rozmysleli. :-D

Přesto jsem měla ze situace i zisk. Večer jsem najela na FB skupinu katedry (protože FB je strašný neužitečný mor, kam se fotí akorát jídlo a děcka) - a to asi 10 minut po zveřejnění letošních nabízených témat závěrečných prací. Což mě vzhledem k tomu, že si diplomku musím zadat do konce listopadu do systému, velice zajímalo. Na pátém slidu jsem se zatetelila - vyučující, která mi byla sympatická u státnic i v předmětu, který jsem s ní měla, vypsala zadání, nad kterým jsem zajásala. Znáte ten pocit, když potřebujete koupit třeba boty nebo šaty na ples, a okamžitě, když je v nějakém obchodě uvidíte, poznáte, že to jsou ony, přesně ty, co potřebujete? Tak tohle jsem zažila, když jsem viděla to téma. I přes naprostou spokojenost na katedře české literatury jsem chtěla tentokrát psát na jazykovědě, k tomu tahle příjemná vyučující a navíc to téma! Není čistě lingvistické, ale má v sobě kus pedagogiky a didaktiky zaměřené na mou oblíbenou část lingvistiky. Sama bych tak skvělé zadání nevymyslela! :-D

Naprosto ihned jsem jí napsala e-mail, že mám fakt vážný zájem o téma xyz a chci jeho rezervaci a konzultace s bližšími informacemi, značka okamžitě. Do druhého dne jsem co chviličku kontrolovala studentskou schránku a huráááá, včera tam přistála odpověď, že téma mám rezervováno! :D Konzultace byly hned dnes ráno (má je ve středy a já opravdu nehodlala ztrácet čas :-D). Má asi vážně nová garantka mi doporučila tři podobné práce, věnované jiným disciplínám z podobného úhlu pohledu. Za zhruba dva týdny se mám přijít definitivně dohodnout. Já su tak šťastné! :)

Vážení, třetí den mého magisterského studia a já mám asi téma diplomky! :-D Teď si hrozně moc přeju, abych nenarazila stejně, jako s prvním pokusem o bakalářku.

Kromě toho jsem v úterý vybulila hodinu španělštiny (musela jsem po roce na oční - a z 10 dioptrií je celkem 12 :/) a absolvovala úvodní seminář do didaktiky (za pár týdnů první praxe-náslechy, nabírá to spád!).

No a dnešek se mi kouzelně redukoval. :-D Měla jsem mít od sedmi do šesti. Nejdříve přišel e-mail, že vyučující předmětu na sedm je nemocná. Ok, od devíti do šesti. Pak e-mail, že znaková řeč (ano, urvala jsem ji!) začne až od příštího týdne. Od sedmi do dvou! :D Ráno v autobuse jsem si uvědomila, že na přednášku z didaktiky můžu jít až příští týden, protože jsou dvě skupiny, které se ob týden střídají. Dnes bych na přednášku musela dvě hodiny čekat, ale příští středu mi pomůže trošku zaplnit 5 hodin dlouhé okno mezi ekonomií a znakovkou. Takže jsem měla od 9 do 11. No a protože to byl první letošní seminář, tak se ekonomie zkrátila jen na hodinu, takže od devíti do desíti. :-D

S nadšením vidím to, co jsem chtěla už dávno - zdá se, že nás opravdu chtějí připravit na specializaci učitelství pro SŠ. Kromě slíbených praxí v rámci didaktiky zatím vede dnešní seminář z aplikované ekonomie. Očekávala jsem něco podobného jako na bakaláři - dějiny ekonomických teorií, výklad Schumpetera, inflaci, různé křivky a vzorce... a ono ne! Máme si přečíst a zpracovat výtah ze dvou knih, čímž vyřešíme teoretické zázemí předmětu, a druhý zápočtový úkol je volitelný - buď příprava 2 prezentací ála "jak bych vedla středoškolskou vyučovací hodinu na některé z témat aplikované ekonomie" nebo týmová práce se společným zadáním, ale mnohem většího rozsahu. Když se nám to prý povede dobře zpracovat, možná to dáme ke stažení jako brožurku pro studenty SŠ. :)

Seděli jsme a vytřeštěně zírali. Někteří si zakrývali šokem pootevřená ústa, jiní tajili dech. Země se otřásala v základech, až láva šplouchala. MY SI ASI PŘIČUCHNEME K NĚČEMU PRAKTICKÉMU! :-D

Zítra mě čeká cesta na jediný předmět lichých čtvrtků. Zbývá navštívit čtvrtou budovu, kam nás rozvrh na 1ZS zavál - přírodovědeckou fakultu na Hladnově, protože filda a dva různé pajdáky nestačí. Jsem zvědavá, co poslední den tohoto týdne a následující první letošní sudý týden přinesou. Cítím se ve škole najednou mnohem lépe než před státnicemi.

Mějte se krásně a příště snad u neškolního článku - na přečtenou! :)