Rozloučení s Paulem Walkerem

16. 04 2015 | 09.34

Včera jsem šel do kina s tím, že Rychle a zběsile 7 bude první díl této série, který uvidím (pak mi došlo, že jsem kdysi viděl dvojku). Na rozlučku s Paulem Walkerem jsem tedy vyrazil jako nefanda série a její úplný (skoro) neznalec. A i přesto jsem se královsky bavil.

faf7

 

Dějová linka je samozřejmě jednoduchá, na což jsem sázel. Je tu pár odkazů na minulé díly, ale ty člověk pochopí, anebo mu jsou jedno. Jde o to, že Jason Statham se chce pomstít za smrt svýho bráchy a jde tudíž po partě Vina Diesela. A Vin Diesel je největší badass ever - a to je vše, co potřebujete vědět.

Přiznám se, že kdyby Paul Walker před rokem a půl nezemřel, na film bych nešel. Což by byla věčná škoda, protože jak jsem stihl pochopit, Fast and furious zastupuje svůj vlastní žánr - zběsilá, šílená a nesmyslná akce plná klišé a drsňáckých hlášek, někdy až parodií. Něco jako Expandables, ale tady se aspoň neslibuje oldschool akce a tudíž tolik nevadí digitální kamera a nepřehledné záběry.

Kamera je jedna z mých dvou výtek. Nenápaditá, nepřehledná a často se točí kolem aktérů jako ve filmech Michalea Bay. A ta druhá směřuje k traileru, který ukázal ty nejlepší akce, přičemž finální bitka patří mezi to slabší (když pomineme Rocka s kulometem :D).

Ve výsledku je ale film parádní kombinací všeho šíleného se svalovci a kráskami všech ras. Bezchybně zde působí Kurt Russell v roli chlapa, co všechno ví a všude se dostane, ale přece jen potřebuje trochu pomoct právě od Dieslovic partičky, která se pak vrhá v autech z letadel a boří mýty o tom, že auta neumí létat.

Během hlášek, střelby a sexy ženských zadečků se sem tam nadhodí i to, že Brian (Paul Walker) míří k usedlejšímu stylu života a řeší se, jestli ho to učiní šťastným nebo ne.

(!!!) A tady začíná spoiler: aneb jak se filmaři vypořádali se smrtí Paula Walkera a zapojili do scénáře rozloučení s ním. Takže kdo nechce vědět, co se stane, ať nečte, zavře článek a jde do kina:

ff7

Po vší té akci a tom, kdy se manželka Paula Walker bojí, že pro něj bude život s rodinou málo, se celá parta sejde na pláži. Sedí a koukají, jak si Paul Walker hraje se synem a těhotnou manželkou, pobíhá po pláži a směje se. V tu chvíli už je to Walkerův dvojník máznutý CGI. Následuje záběr na každého z partičiky, Vin Diesel, Michel Rodriguez a další, přičemž Vin má tak neskutečně citlivej a střídmej proslov, že jsem bulel jako želva. Není tam ani špetka patosu, je to prostě rozloučení a uznání Walkerovy práce a přání, aby se tam na druhé straně měl dobře.

Následuje poslední jízda, kdy Vin Diesel už jede jakože pryč z pláže a Paul Walker, už kompletně CGI (ale perfektně) ho dojede s tím, že se přece ještě musí naposledy projet. Záběr se vzdaluje, dvě auta jedou vedle sebe a poté se Paul, jehož auto má bílou barvu, oddělí a odjíždí "domů", jak svým basem promlouvá Vin Diesel.

A následují sestřihy z minulých filmů, díky který mi došlo, že jsem viděl právě tu dvojku.

Nádhera. Vin to ukočíroval, nikomu nedovolil z toho udělat nechutnej vypočítavej patos a rozloučil se se svým kamarádem tak, že proti tomu nemůže nikdo nic říct. Nadávkovat něco takového po zběsilé a zábavné akci je umění. A povedlo se.