23. 05 2011 | 08.00

Proč chování menšiny ovlivňuje jednání většiny? Proč v dnešní době většina ustupuje menšinám? Nejde zde o žádný rasistický článek, jak by se mohlo jevit z prvních dvou vět tohoto článku. Chtěl bych tímto upozornit na jeden malý velký problém, který se týká nás všech - proč ustupujeme menšinám?
Abych ale uvedl na pravou míru, slovo "menšina" v tuto chvíli vůbec neznamená konkrátní národnost, rasu či pohlaví. Slovo "menšina" v tomto případě označuje lidi s jiným psychickým myšlením než myšlení většiny. Už je mi jasné, že jste se do toho zamotali, takže to uvedu na příkladech:
Kauza Fenistilu
Problém byl v tom, že pokud jste si daným výrobkem ošetřili popáleninu nebo nějaký štípanec a pak jste tuto ošetřenou část těla vystavili přímému slunečnímu záření, mohlo dojít k docela velikému poškození dané čísti těla.
Problém interakce komářích štípanců a popálenin proti ostrému slunečnímu záření. Představte si, že celým 200 lidem se díky špatnému použití Fenistilu udělala odporná vyrážka na kůži. Ještě jednou opakuji - 200 lidem za loňský rok (2010)! Tak si naši milí "nadřízení" vymysleli, že výrobky typu Fenistil atd. budou jen na lékařský předpis! No kde to lidi jsme? V ČR bylo k 31.3.2010 10 509 377 obyvatel z čehož 200 jich utrpělo již dříve popsané problémy. Hm, takže když to přepočítám, je to 0,00001903%. Doufám, že mi nikdo nebude tvrdit, že to není ona "menšina", o které jsem psal už v úvodu. Proč zbylých 99,99998097%, nebo chcete-li cca 10 milionů, lidí si má kvůli 200 lidem žádat o předpis?
Přepočítáno ne jednoho: Když máme skupinku 52.546 lidí a v té se jednomu něco stane, hned to ostatní odnesou.
Bezpečnost za volantem
Proč asi byly vynalezeny airbagy? Protože jsou lidé blbci - jezdí jako prasata, nerespektují se navzájem a nemají žádnou disciplínu. Tam, kde je povolena 70, všichni jezí 90. Tam, kde je povoleno 90 zase všichni jezdí 120 a tam, kde je povoleno 120 zase všichni jezdí 180 (to by mohlo vysvětlovat často diskutovaný problém nejčastějších dopravních nehod na rovných přehledných úsecích (Celkem vtipný, že menšiny neumí jezdit rovně...)). Když ale dojde na značku omezující rychlost na 30, nikdo vás nepředjede, maximálně se vám natlačí do kufru. Ale proč proboha? Proč si kvůli takovéhle menšině kupovat airbagy za nehorázné peníze? Je to kvůli našim životům a těch si ceníme.
Proč se do aut montují luxusy jako
ABS,
EBD, atd... Protože menšiny prostě neumí řídit vozidlo za jakýchkoliv podmínek. Proč si to jeden z nich žene 90kou v hustém lijáku? Protože má
ABS a
EBD a airbagy a nic se mu stát nemůže - on je přece bůh, on to drží ve svých rukou. Ale už si neuvědomí, že není na silnici sám...
Doktor vs. Učitel
Opravdu nevím, kolik je u nás doktorů a také nevím, jestli jim těch 30 korun nějak pomáhá s jejich příjmem. Jisté ale je, že to je nespravedlivé. Nemocnice jsou přeci státním podnikem a my si platíme pojištění, tak proč platit za návštěvu lékaře? Dokážete si představit, že by tohle zavedli třeba učitelé? Ať jim každý student přinese na den 30 Kč za to, že se s nima musí mořit. Navíc doma po večerech opravovat písemky a modlit se, aby jim nespokojení studenti nepoškrábali lak na autě nebo si na ně někde s partičkou počkali... Podle mého názoru je to nespravedlivé. Učitelé mají od lékařů víc práce - už když to vidim na dveřích - u lékaře a jeho ordinační hodiny - od 8:00 do 12:00, od 9:00 do 14:00. Učitelé? Od 8:00 do 14:00, někdy i později, protože mají "konzultace". Sice by se dalo namítnout, že mejí 2 měsíce prázdnin, ale stojí to vůbec za to? Navíc ještě opravovat jejich úkoly, číst ty bláboly v jejich slohovkách, luštit jejich písmo. No, mít 20 žáků/studentů ve třídě není legrace - 20 lidí, slohovka je na 2 stránky A4, to máme 40 stránek A4, převedeme to do knižní podoby A5, je to 80 stránek na jednu třídu. Jestli chudák češtinářka má žel bohu 2 třídy, je to nádherných 160 stran "vášnivé" četby. A navíc tam ještě opravit chyby! Tomu řikám umění! Za tohle platit 30 korun a ne za to, že u zubaře zjistim, že mám chrup ok, že alergie neustupuje, že vlastně vydělávají na potencionálně nemocných...