Úvaha nad talířem palačinek

3. 01 2009 | 13.59

S přítelem často diskutujeme zapáleně o závažných duchovních tématech. Dneska jsme strávili dobrou hodinku nad talířem palačinek úvahami na téma zda duše je, či není informace.

Inspirací k této debatě byla moje ranní zmínka k článku "O duši" , který mě zaujal na spřáteleném blogu. Zatímco já jsem ji hezky po žensku umístila do obligátního sdělovaného souboru "ranních myšlenek", mezi kterými nechyběly další "zmínky" typu: došel chleba...potřebuju přidělat skobičku...příští týden přijedou naši...v kolik jdeš do práce?...kočka musí na očkování..., můj milovaný to hezky po mužsku vzal důkladně a jal se věnovat každé z otázek zvlášť a s rozvahou.

Po několikaminutových monolozích jeho i mých a jmenování různých pro a proti možnosti, že duše je informace, jsme byli náhle plně jati realitou v podobě marmelády s názvem "Palačinková směs" od renomovaného českého výrobce Hamé Babice. Tato záležitost růžovočervené barvy na etiketě slibuje, že se jedná o "sametovou kompozici vůně a chuti, která z palačinek vykouzlí ten pravý skvost."

 

palačink.směsBonpari

 

 

Rozsolovitá hmota ve skleničce ovšem ve skutečnosti vůní i chutí blízce připomíná rozteklý červený bonbón značky Bonpari... Takhle to dopadá, když se jeden snaží šetřit na marmeládě...

Můj milý na chvíli upustil od argumentace a zamyslel se:

"Informace mají opravdu velkou moc," pravil.

"Tahle marmeláda je vlastně taky jenom informace.

Kdyby někdo nalepil tuhle etiketu na skleničku a nasypal do ní drcenou žulu, určitě by se našli lidé schopní si to namazat na chleba."

Zůstali jsme oba v tichosti. On zadumán a s otázkou, zda palačinku potřenou lepivou hmotou záhadného původu, dle výrobce z 45% ovocného, dojíst, či vyhodit, já přidušená smíchy. Nakonec se s pokrčením ramen do pokrmu zakousl a já tajně pojala úmysl historku sepsat do blogu.

Takhle to nezní moc vtipně, je mi to jasné. Však ona pointa příběhu není úplně humorná...

Informace mají opravdu velkou moc. V dnešní době jsme zvyklí informace konzumovat podobně, jako marmeládu. Často se také stává, že stejně, jako při koupi špatné marmelády, podlehneme líbivé etiketě a lákavé ceně. A omámeni reklamou pak mnohdy přehlédneme, že vlastní mysl obelháváme syntetickým hnusem, nebo drcenou žulou.

 

Zdroje obrázků: zde a zde