V druhé polovině roku 1935 bylo v závodě Moravskoslezská vozovka, akc. spol. ve Studénce zřízeno letecké oddělení, v jehož čele byl postaven odborník pro stavbu letadel ing. Karel Tomáš.
Potřebné prostory pro toto oddělení byly získány adaptací některých pracovišť ve vagonce. Dále byl vybudován hangár a zřízeno letiště. Po nutné technické přípravě byla začátkem roku 1936 zahájena výroba letadel. V leteckých dílnách závodu se prováděly opravy čs. vojenských letadel. Prvním typem letadla, které se v oddělení vyrábělo, bylo školní cvičné letadlo Bücker-Jungman, označené značkou T-131. Byl to dvojplošník svařované konstrukce trupu a dřevěných křídel, potažený plátnem. Toto letadlo, ač velmi moderní a ekonomické, nebylo přijato vojenskou správou a ministerstvo veřejných prací je proto objednalo pro aerokluby. Celkem bylo vyrobeno 35 kusů těchto letadel, z nichž posledních 20 bylo dokončeno již za německé okupace. Mimo tohoto typu byla zakoupena také licence na výrobu anglického školního letadla, které mělo označení T-126. Prvním vývojovým typem vlastní konstrukce byl jednoplošník s kabinou pro dvě osoby, typového označení T-001. Letadlo mělo motor Hirt HM 504, který v licenci vyráběla kopřivnická Tatra. Prototyp tohoto letadla byl použit v roce 1937 k vytvoření čtyř světových rekordů na uzavřeném trojúhelníku majorem Červinkou.
...a více info je na :
http://www.vagonarske-muzeum.cz/index.php?t=5&clanek=leteckavyroba