Vize, jakou potřebujeme/667
V návaznosti na 39. online setkání k pěstování vize se z iniciativy Radka Novotného rozproudila poměrně intenzivní diskuse. Část příspěvků jsem již zveřejnil:
https://radimvalencik.pise.cz/11153-vize-jakou-potrebujeme-663.html
https://radimvalencik.pise.cz/11154-vize-jakou-potrebujeme-664.html
https://radimvalencik.pise.cz/11155-vize-jakou-potrebujeme-665.html
Některé jsou ke zveřejnění připraveny. Pokusím se vytáhnout z diskuse to nejpřínosnější. Příspěvky mírně upravuji tak, aby bylo zřejmé, kdo na co navazuje:
Část 5:
K metodice "přifázování" zájemců o účast na pěstování vize
Tibor Ganzer
Několik poznámek k námětu "potřebujeme metodiku (krátkou, srozumitelnou), která by obsahovala postup "přifázování" zájemců výše uvedeného typu k naší práci. Co všechno by měla obsahovat?", viz:
https://radimvalencik.pise.cz/11161-39-verejne-online-setkani-k-pestovani-vize.html
1. Sešli jsme z cesty pěstování Vize (jak by řekl Mandalorian) a proto zájemci o "přifázování" nemají kam nafázovat.
2. Metodika "Bůh promlouvá k lidu" (to mám od kolegy Světlíka) není metoda vytváření vícegeneračních týmů a ani není metody k pěstování Vize. Je to cesta k vytvoření sekty.
3. Je velká skupina lidí, kteří by chtěli "něco udělat" ale nechtěli by se ušpinit politikou, takže je tady otázka jak spolupracovat, jak kooperovat, jak postupovat, jak spolupracovat při tvorběvize.
5. Pěstování vize je jako Think-Tank, když to tak to správně uchopíme, tak použijeme jejich vlastní zbraně k ovlivnění očekávaných událostí.
K tomu ode mne:
Nemyslím, že jsme sešli z cesty, ale práce se rozběhla ve více směrech a je třeba sladit koordinaci prací ve všech podstatných směrech s možností sledovat hlavní linii práce (ve smyslu pěstování vize a postupu vpřed). Částečně k tomu napomáhají měsíční reporty, ale bude nutné najít ještě další, zejména organizační, prvky. Poradíme se na 40. setkání online.
Problém "přifázování" a kde je příčina zla
Maxim První
S tím přifázováním je to složité. Patrně je nutné v první řadě analyticky vysvětlit a lidem pomoci pochopit TO, co civilizaci k dnešní zmatenosti a bláznovství dovedlo, a jak to zmíněné ale neodhalené stále působí na lidi, že z té zblblosti nedokáží sami vystoupit a emancipovat se od ní.
TO zmíněné a neodhalené je ve skutečnosti stále pomatenější liberálně zdegenerovaný právní řád civilizace, její společnosti a států.
Já se stále na to "právo" a jeho pavědu snažím přesměrovat zájem z ekonomiky, která se považuje za hlavní součást všech dosavadních vizí, ale téměř nikdo nedokáže tu pavědeckou právní problematiku způsobující úpadek a degeneraci správně filosoficky uchopit, její podporovatele znemožnit a vysmát se všem těm právním bludům, které se považují za pozitivistické (pozitivismus, děsná hloupá filosofie), přirozené (děsná nepřirozenost a hloupá umělost vykonstruovaná liberálními idioty a zednářskými šašky minulosti). Liberální právo se považuje za "přirozené" (to znamená v historickém pohledu pocházející od "boha", dnes se to nahrazuje jako od "přírody") a idioti, kteří ho vykládají, si tak zakládají na důležitosti, aniž by ovládali elementární logiku, teorii systémů a další dovednosti technicky zaměřených oborů (matematika, deskriptivní geometrie umožňující abstraktní představivost systémů a další obory), idioti mají jenom nabiflované bludy minulosti, které v současných podmínkách ztratily svojí logiku.
O těch bludech se dá napsat celá knihovna... A poslední vývoj právní pavědy od poloviny 19. století navazující na bludy římského soukromého hmotného a judaistického obligačního (závazkového) práva je založen na děsné filosofii positivismu, o tom lze napsat další knihovny právní pavědu zesměšňujících knih.
Marxismus jednoduše definuje právo jako nástroj a institucionalizované násilí vládnoucí třídy, a tak to je, bez nějakých nesmyslů o "přirozenosti".
Tu debilitu liberálního práva lze nejlépe odhalit komparativní metodou s marxistickým právem, třeba v oboru socialistického hospodářského práva (náleží do veřejného práva, kde stát je nadřazený nad subjekty soukromého práva) v porovnání s debilitou liberálního práva, které totálně przní veřejné hospodářské právo a převádí ho na debilitu soukromého občanského práva, hospodářství je doménou sobě právně rovných, ale silou nerovných fyzických o právnických osob, v hospodářství je stát ponížen na subjekt soukromého občanského práva...
O státně právním a ústavním právu, o dělbě moci ve státě s dominantní "nezávislou" soudní mocí, kde je lidu ukradena moc ve prospěch byrokratů dělené moci, a dalších debilitách tzv. "právního státu" , se už nebudu zmiňovat, psal jsem to mnohokrát, ale hlupáci pořád melou o "právním státu" jako vrcholu právního myšlení zprzněné a zdegenerované právní pavědy.
K tomu ode mne:
"TO", co přivedlo současnou civilizaci do problémů, rozhodně není jen chybně pojaté právo. Mj. diskuse o zneužití "marxistického pojetí práva" by se asi také hodně rozkošatila. Raději bych se držel pojetí českého klasika práva Viktora Knappa, který velmi přesně a velmi brzo po odstartování polistopadových změn předpověděl, jak bude probíhat destrukce právě. Diskuse k pojetí práva, významu práva, případně i deformacím současného fungování práva by byla přínosná a připravuji v tomto směru určité kroky. Ale to, co píšete, je hodně zjednodušené.
V této souvislosti upozorním na to, že následující příspěvek je jak v ročním, tak i v měsíčním přehledu nejvíce čten a pozitivně hodnocen:
https://radimvalencik.pise.cz/10793-struktura-soucasne-globalni-moci.html
Podle mě proto, že poměrně přesně vysvětluje, co selhává a jak funguje současná moc. A pokud jde o to, jak vznikla, tak to jsem se snažil popsat zde:
https://radimvalencik.pise.cz/11034-osudove-uskali.html
Kritické připomínky uvítám.
(Pokračování)
A k tomu trochu inspirující přírody:
Dědeckové povinnosti mě donutily projet se na lodičce po Vltavě ze Žofína. Ačkoli bydlím nedaleko odsud, už jsem tuto útrapu léta nepodstoupil. Nebylo to levné, ale nakonec to byl zážitek i pro mě.
Hned po výjezdu z přístavu směrem k Novotného lávce.
Tato nutrie, které se pohybovala u břehu Střeleckého ostrova, mě zaujala nejen barvou.
Tady je ještě z jednoho úhlu. Prý se nemají krmit, ale vrbové větvičky jí chutnaly.
Pohled na Karlův most z lodičky. Šlapání je mnohem příjemnější a efektivnější než když jsem naposledy před léty na lodičce vesloval.