Krátce přerušuji prezentování výsledků analýzy komplexu her TITANIC, konkrétně sérii o "výpočtu sluníčkářů", a zařazuji aktuální informaci o letošní konferenci Lidský kapitál a investice do vzdělání.
Informace o 19. ročníku konference Lidský kapitál a investice do vzdělání/2
19. ročník konference
Lidský kapitál a investice do vzdělání
Datum: |
24. a 25. listopadu 2016 |
Místo: |
Vysoká škola finanční a správní, z.ú., Estonská 500, Praha 10 |
Termín odeslání příspěvku: do 30. září 2015
Jazyk: anglický, český (v případě zaslání příspěvku v českém jazyce bude za překlad do jazyka anglického účtován poplatek, organizátor konference ručí za kvalitu překladu)
Příspěvek zaslat na mail: radim.valencik@vsfs.cz
Rozsah příspěvku 6-10 stran textu podle šablony (včetně abstraktu a literatury).
Doporučená struktura příspěvku s uvedením alternativ
1. Úvod
Cíl příspěvku a jeho stručná charakteristika.
Typ příspěvku (v úvodu bude uvedeno, do které kategorie příspěvek patří):
a) Prezentace původních dílčích výsledků uznávaným odborníkem.
b) Prezentace původních dílčích výsledků zástupcem uznávaného odborného týmu.
c) Práce prezentující původní metodu a možnosti jejího uplatnění.
d) Práce prezentující zdokonalení původní metody a možnosti jejího uplatnění.
e) Práce prezentující výsledky využití známé a uznávané metody v oblasti dosud neanalyzovaného empirického materiálu.
f) Práce systematizující teoretické zdroje přístupu k řešení určitého relevantního problému a navrhující způsob využití některých z těchto teoretických zdrojů.
g) Práce kriticky analyzující dosavadní přístupy k řešení společensky významného problému a na základě toho navrhující alternativu.
2. Problém a metody
Jaký problém práce řeší a jaké metody využívá:
- Ad a): Uvést návaznost na stávající výsledky, v čem je prezentovaný výsledek původní.
- Ad b): Uvést návaznost na stávající výsledky, v čem je prezentovaný výsledek původní.
- Ad c): Začlenění metody do kontextu stávajících přístupů, porovnaní jejích předností a možností s nejnovějšími poznatky v dané oblasti, v čem je nová a v čem lze očekávat zlepšení oproti dosavadním přístupům.
- Ad d): Začlenění metody do kontextu stávajících přístupů, porovnání jejího zdokonalení s možnosti stávající, v čem spočívá zdokonalení a v čem lze očekávat zlepšení oproti dosavadním přístupům.
- Ad e): Popis metody a její začlenění, v čem je materiál původní, jaké původní poznatky jeho analýza přinesla.
- Ad f): Jakou oblast příspěvek mapuje, na základě čeho a jak utřídil stávající přístupy, který problém v dané oblasti považuje za nejvýznamnější, jaký přístup k jeho řešení navrhuje.
- Ad g): Vymezení přístupů, které jsou předmětem kritiky, jak a v čem se projevuje nedostatečnost stávajících přístupů, jaká alternativa se navrhuje a proč, jaké jsou očekávaná zlepšení jejího uplatnění.
Kapitoly 3., 4. atd.
x. Shrnutí a diskuse k výsledkům
- Shrnutí.
- Co je považována za hlavní přínos.
- Které výsledky nejsou jednoznačně doloženy, zdůvodněny apod. (kritická sebereflexe výsledků).
- Jaké další úkoly bude nutné v dané oblasti řešit a pro řešení kterých se dosaženými výsledky otevírá prostor?
(x+1). Závěr
Stručné zhodnocení výsledků v kontextu současného společenského vývoje a vývoje teorie. Jak výsledky mohou ovlivnit realitu či teorii, koho by měly oslovit.
Recenzní řízení
Všechny příspěvky budou postoupeny do recenzního řízení a posouzeny dvěma nezávislými recenzenty. O přijetí či nepřijetí příspěvku do sborníku rozhoduje na základě posudků a na základě upraveného příspěvku podle posudků Programový výbor.
Kritéria, podle nichž budou recenzenti příspěvek posuzovat:
1. Dodržení formálních požadavků:
- Jazyková a stylistická úroveň.
- Správné začlenění typu příspěvku.
- Dodržení požadavků na strukturu příspěvku.
- Dodržení tematického zaměření konference.
2. Adekvátnost vymezení přesahu příspěvku oproti dosud známým výsledkům:
- Správné zařazení tématu.
- Znalost teoretických zdrojů v dané oblasti a práce s nimi (včetně poznatků dosažených v předcházejících ročnících konference a shrnutých ve dvou monografiích na téma perspektivy a financování odvětví produktivních služeb).
- Posouzení původnosti výsledků.
3. Aktuálnost výsledků a jejich uplatnitelnost pro rozvoj teorie či praxe.
4. Schopnost kritické sebereflexe a adekvátnost vymezení cest dalšího zkoumání.
Publikační etika
Sborník se řídí nejvyššími standardy publikační etiky,
viz: Etický kodex časopisu ACTA, 137 kB
Sledujte informace na:
https://www.vsfs.cz/?id=1045-konference-a-seminare
(Pokračování dalším příspěvkem)