Ve čtvrtek jsem jel učit do střediska naší univerzity v Karlových Varech a za křižovatkou v Bochově jsem zastavil na parkovišti (před Stružnou, je to ta paralelní silnice). Až téměř na konci. Vstoupil (z pochopitelných důvodů, které mě vedly k zastavení) do lesa. A hned našel asi deset suchohřibů a nepočítaně ryzců smrkových. Nádherný mech. Měl jsem časovou rezervu a tak jsem pokračoval dál asi 200 metrů hustého lesa. Najednou se přede mnou objevil rybník a slatě. Krásné jak na Šumavě. I s nádhernými výhledy. A přímo na vyvýšeninách kolem rybníky kozáci, zazářilo šest červených hlav křemenáčů, do toho i pravé hřiby. Zemský ráj to napohled. Během 20 minut jsem měl tři kila. Vřele doporučuji. Ten, kdo letos ještě neměl příležitost, tady může vše dohonit.
Jinak – den se vydařil ještě i jinak. Na úvodní přednášce jsem vysvětloval rozdíl mezi "naučit se zopakovat" a "pochopit". Uvedl jsem to na příkladu výrazu "E=mc2", který dokáže každý (nebo alespoň téměř každý) přečíst ("é rovná se em cé na druhou"), zapamatovat si a zopakovat. Ale co tento výraz znamená, ví málokdo. Překvapil mě jeden student bakalářského studia, který sdělil, že výraz i chápe a perfektně (stručně a populárně) vysvětlil, v čem význam Einsteinova objevu spočívá. A i v dalším průběhu přednášky dokázal kvalifikovaně reagovat. Tak už se těším na další.
Foto 1: Překvapení. Najednou z lesa vystoupí takový krásný rybník. Podle listů jsem rozeznal i několik vzácných druhů rostlin. Podle mapy pak zjistil, že se jedná o Horní Bochovský rybník.
Foto 2: Taková nádhera. Chtěl bych mít obraz, který by dojem z tohoto pohledu namaloval Monet. A nebo aspoň pod inspirací tohoto foto Moneta napodobil.
Foto 3: Tady člověku srdce poskočí. Víc, než když vyhraje ve sportce.
Foto 4: Jako na Šumavě.
(Pokračování)