https://cs.wikipedia.org/wiki/Wahh%C3%A1bismus
Jsou prý mohutně finančně podporováni ze zahraničí (Saudské Arábie) a větší počet mladých mužů odjíždí bojovat do Sýrie. Za jedinou cestu řešení považuje šíření kultivované formy Islámu.
Foto 1: Nová moderní mešita. Je přímo naproti hotelu, kde spím. V noci je pěkně osvícena. Zašel jsem tam a díval se z předsálí dovnitř. "Nebojte se, můžete jít i dovnitř a vše si prohlédnout", byl jsem vyzván, "jen si musíte sundat boty." Vnitřek vypadá opravdu skromně, samozřejmě žádný pokus o zobrazení božství zde nenajdete.
Foto 2: Muslimský hřbitov či přesněji muslimská část hřbitova. Jsou za městem a velké. Na každém hrobě je půlměsíc.
Foto 3: Najdeme zde i takovouto velkou hrobku:
Foto 4. Toto je pohled na muslimskou část hřbitova (v dálce, poznáme ji podle hrobky z předcházejícího obrázku - vpravo uprostřed, kousek od zeleného stromu) z pravoslavné části hřbitova. Obě části dělí asi stovka metrů:
Studentům jsem v pátek povídal o penzijním systému a o tom, jakou roli hraje jeho reforma v celém systému reforem. Musíme jej chápat jako pojišťovací systém, kdy pojistnou událostí je to, že se někdo nemůže v důsledku vyššího věku a dalších okolností již produktivně (výdělečně) uplatnit. Jako takový vytváří solidaritu mezi těmi, u nichž pojistná událost nastane, a u nichž neneastane, tj. těmi, co mohou a chtějí být ve vyšším věku produktivně činí, a těmi, co již produktivně činní být nemohou. Na základě toho lze tento systém udělat motivující v tom smyslu, že jsou plně využívány možnosti odvětví produkujících a uchovávajících lidský kapitál (vzdělání, péče o zdraví) tak, aby si člověk s vědomím toho, o co jde, dokázal prodloužit horizont (i zenit) svého chtěného dobrovolného uplatnění. Zde jsou největší rezervy ekonomického rozvoje. Myslím, že to trochu pochopili. V pondělí se k tomu vrátím formou diskuse k dílčím a sporným otázkám. Současně jsem se dozvěděl více o tom, jak se vyvíjel penzijní systém zde.
(Pokračování)