Pavel Sirůček: Levici chybí kompas i kotva. Tady je – normálním lidem a práci čest!
(S mými poznámkami)
Profesor Pavel Sirůček napsal pro časopis Marathon obsáhlé pojednání s výše uvedeným názvem, které patří k jednomu z nejlepších intelektuálních výkonů v naší (a patrně nejen naší) teoretické literatuře věnované reflexi současné doby. Považuji za vhodné, aby se s ním seznámila co nejširší veřejnost. Současně jsem si dovolil doprovodit prezentaci svými poznámkami, které považuji za důležité pro to, aby myšlenky, které jsou v pojednání P. Sirůčka, byly plně využity. Současná společenská realita je totiž natolik složité, že to nejdůležitější vyvstane v jasnějších konturách teprve tehdy, když se na ni podíváme z více úhlů. Pro snazší orientaci text P. Sirůčka barevně odlišuji od svého černobílého.
6. část
Tatáž média, oslavující imigraci jako jedinou spásu a naději, přitom tuze ráda straší dramatickými 4.0 proměnami trhů práce, resp. vytěsňováním lidské práce díky fenoménu 4IR. Digitalizace, robotizace, automatizace, AI, cloudy, Big Data, blockchainy etc. mají připravit ve vyspělých zemích již v blízkém dohlednu miliony a miliony lidí o práci. Zdaleka nejenom o nekvalifikovanou. Automaty a roboti mají už brzy dělat skoro úplně všechno. Takže sem na práci zveme miliony imigrantů a přitom nebude brzy dostatek práce ani pro většinu našinců? Je opravdu Evropa nafukovací a uživí celý svět? Co si s jinakými migranty tedy počneme? Že akceptují naše hodnoty a budou je sdílet? (Proč by to dělali? Zvláště, když sami názorně vidí, kam to zdegenerovaný Západ s liberálními pahodnotami dotáhl). Že se integrují? O tom už dnes snad nesní ani ten nejsluníčkovatější hate free kavárník... Politické nátlakové tzv. neziskovky v reálu nedokázali integrovat ani domácí sociálně vyloučené. Spíše právě naopak.
Je popletený pseudohumanismus všeobjímajícího člověčenství (přitom ovšem uplatňovaný velmi, velmi selektivně), včetně bezbřehého vítačství[1] opravdu levicový? Je snad výrazem proletářského internacionalismu? Všichni přece máme být soudruzi-bratři pracující ... Chtějí ovšem opravdu všichni migranti, expanti, kočovníci a globální nomádi & pobudové pracovat? Prý nám jedině migranti mohou vydělávat na důchody. Kolik z nich si přitom nevydělá ani na sebe a žije bezpracně na dávkách?[2] Nespočívá skutečná humanita v tom, že nebudeme akceptovat úplně všechny uprchlíky, nýbrž pouze ty, kterým můžeme nabídnout práci a přijatelný život? A samozřejmě, kteří jsou slučitelní s naší kulturou a naší civilizací? A v neposlední řadě ty, které tady my sami chceme. A nikoli každého, kterého nám z Bruselu (či Berlína nebo Paříže) velkopansky nařídí a přidělí. Není to jinak krajně nebezpečné a odpudivě nečestné pokrytectví? Nejsou pak vzletné fráze o vzájemné solidaritě a empatiích citovým vydíráním a absurdními kecy? Odpudivým, moralizujícím kýčem z tělesných otvorů profesionálních pasáků? Dnes je proto životně důležité striktní odmítnutí globálního paktu OSN o migraci. Tento pasuje migraci na fenomén blahodárný, v duchu pohádek o tom, že migrace je univerzálně prospěšná a vždycky přínosná pro všechny. Není, nebyla a nikdy nebude! Globální pakt naprosto pomýleně hovoří o tzv. právu na migraci a stanovuje i pravidla pro tzv. pravidelnou migraci. Podkopává a přímo fatálně destruuje stávající systém, brutálně likviduje normálnost a pronikavě omezuje suverenitu zemí. Pro Evropu znamená její – zákony podporovanou a nařízenou – islamizaci. Tento pakt není levicový, nýbrž zhoubný.
Je nepochybné, že mnozí migranti si pomoci i vstřícnosti zaslouží. I když přiznejme si, že právě ti, co migrují, na tom zpravidla nejhůře nebývají. Mnozí, co zůstávají v mateřských zemích, jsou na tom často mnohem hůře a právě k těm by měla směřovat opravdová pomoc a podpora. Kterou by měli ovšem poskytovat především ti, kteří vydatně profitovali z koloniálního drancování, což Češi ani Moravané či bratři Slováci nebyli. I my však můžeme účinně pomáhat, a to i bez kavárenských gest a okázalého předvádění falešné pseudomorálky.
Je umanutá snaha pokrokářsky měnit a korektně napravovat dějiny levicová? Opravdu je Evropa "povinna" se v Evropě postarat o všechny Afričany, když prý Afriku vyplundrovala? Opravdu je nezbytné, aby filmový James Bond či Jana z Arku byli tmavé pleti? A jakou barvu bude mít Jan Žižka? Bude to proislámský afrohusita? Nepřipomíná to kultovní Černé barony, kde major Terazky rozkázal přimalovat právě Janu Žižkovi "l´ahký gulomet"? Kde zůstal zdravý rozum? Musí si opravdu každý levicově smýšlející radostně nechávat vsugerovat a bez odporu vnucovat kolektivní vinu za kolonialismus, otrokářství a rasismus? Vina bílého heterosexuálního muže má být dědičná, trvalá a nelze prý o ní jakkoli diskutovat.[3] Pravda ani realita neomlouvá. Naopak. Normální bílý muž se musí neustále sebemrskačsky kát, převychovávat, odnárodnit a proměnit – rozuměj zlikvidovat – masovou migrací. Rozbíjení našeho světa cílenou migrací je přitom cestou, jak uvrhnout tisíc let evropské kultury zpět do temného středověku, do období feudalismu, dnes kybernetického. Královský dvůr nahrazují imperátoři z Bruselu a washingtonských bažin deep state, šlechtou mají být banksteři a jejich finanční systém založený na úvěrech a nízké pracovní mzdě. Normální člověk bude odsouzen k doživotnímu otroctví a neustálému splácení dluhů, bez nároku na důchod i jakékoli jistoty.
Moje poznámky:
Zde nezbývá než Pavlovi Sirůčkovi popřát nejen k tomu, že trefil hřebíček na hlavičku, ale i k tomu, jak brilantním způsobem se umí vyjadřovat. Moje poznámka se také týká toho hlavního, tedy "Práci čest!", ale je zaměřena do budoucna.
Setrvačný vývoj společnosti napáchal a napáchá ještě velké množství škod. Ti, kteří si zvykli parazitovat na neřešených problémech (které na normální lidi těžce dopadají) a dokonce tyto problémy vyvolávat a hrotit, napáchají ještě velké množství škod. Jak v důsledku hlupství, které podpora setrvačnosti způsobuje, tak i v důsledku ztráty vize, což nutně vede k demoralizaci.
Škody, které napáchají, budou mít nejrůznější podobu. Jednou z těch nejzrůdnějších podob bude vznik enkláv, které se odpojí od přirozeného vývoje společnosti, která od svého vzniku byla založena na rozvoji a uplatňování schopností člověka při zabezpečování života a vývoje lidské pospolitosti. Některé z těchto enkláv se budou snažit na většinové společnosti parazitovat, některé ji budou záměrně škodit, protože ji budou považovat za svého nepřítele, některé se od ní budou snažit jen izolovat. Pokud nedokážeme včas najít cestu k obnově přirozenosti, může těmto enklávám většinová společnost podlehnout a ztratit schopnost nápravy a obnovy přirozeného směřování, ke kterému se v případě obratu k lepší budoucnosti postupně budou připojovat i enklávy vyprodukované předcházející bezradností většinové společnosti.
Tyto enklávy vznikají na bázi nejrůznějších typů vyloučení:
- Organizované migrace zaměřené na destrukci většinové společnosti, ke které se přidává část migrantů, kteří jsou manipulování dezinformacemi a kteří se domnívají, že někdo má povinnost se o ně postarat.
- Tradiční etnicky problémové skupiny, jejichž zvyky a sklony narážejí na jednostrannou dynamiku a bezohlednost většinové společnosti.
- Nově vyprodukované vyloučené skupiny ekonomickou bezohledností spočívající ve zneužívání slabostí člověka i slabostí právní ochrany, tj. skupiny beznadějně zadlužených.
- Může přijít vlna vzniku vyloučených skupin z ekonomických důvodů na základě ekonomických turbulencí a ztráty pracovních příležitostí v důsledku setrvačného vývoje společnosti (když se neotevře nový růstový prostor v oblasti produktivních činností).
- V důsledku agresivních náboženských či jiných ideologických proudů zbavujících člověka svéprávnosti.
Právě existence těchto vyloučených skupin a potřeba jejich postupné a citlivé integrace či reintegrace do většinové společnosti, která nalezne směřování svého přirozeného vývoje, otevře obrovskou poptávku po skutečné, kvalifikované a typické práci v oblasti výchovy, vzdělání, ale také resocializačních, probačních a mediačních služeb, které nabudou mnohem širší uplatnění než dosud a které budou muset působit nejen na jednotlivce, ale na celé rozvětvené a dynasticky strukturované systémy rodin. Svým způsobem budou využívat misionářských tradic společně s aplikací nových technik a technologií. Nové dominantní odvětví produktivních služeb tak bude zaměřené nejen na podporu nejnovějších technologií, ale také na odstraňování toho, co globální společnosti zanechala úpadková fáze předcházejícího ekonomického systému. A jak je i z tohoto zřejmé, skutečné práce bude víc než dost, ale lidí schopných ji vykonávat hodně dlouhou dobu málo. Budou se však při výkonu těchto produktivních činností množit. Nejen fyzicky, ale hlavně sociálně.
(Pokračování)
[1] Je vítačská kavárna až tak uvědomělá, solidární, dušínovsky hodná, čestná a spravedlivá, a až tolik migranty nezištně milující? Anebo to není ani přesvědčení, ani bezbřeze sluníčkový naivismus, ani zlá vůle, nýbrž snaha přežít a dobře vyžít, neboť oni nic jiného prostě a jednoduše neumějí? Politické tzv. neziskovky uměle konstruují pseudoproblémy a hledají jejich pseudořešení, na čemž výhodně parazitují. Neustále je proto třeba odhalovat nové a nové problémy, nespravedlnosti a údajné diskriminace, které vyžadují zesílení penězovodů i zakládání dalších tzv. neziskovek. Bez peněz na migranty a údajnou integraci by se muselo v neziskovkách začít propouštět. A co by principálové občanského, resp. lidskoprávního sektoru dělali? O profesionální aktivisty a věčné petenty, resp. multi-kulti a genderové experty, kulturní antropology, sociální ekology, aplikované etiky, projektové kreativní manažery neziskovek či o stovky politologů a sociologů je na trhu práce jistě "nebývalý" zájem. Mnozí z aktivistů přitom umanutě věří ve spasitelské poslání a nesoudně propadají mesianistickým komplexům. Srov. pokrokářská témata "akademických" prací na https://pravyprostor.cz/akademicke-bahnonebo urputné hledání pseudoproblémů v českém jazyce, který údajně straní mužům in patologicko-feministický výtvor Reprezentace ženství z perspektivy lingvistiky genderových a sexuálních identit. Náš jazyk prý ostudně vyjadřuje podřazenost žen. Namátkou některé z genderových "perel": Když se veřejnost dozvídá o úspěchu vědců, zapomíná se prý na vědkyně ... O mimořádně odvážném muži se běžně říká, že "má koule" a autorka naříká, že prý ženám strašlivě chybí ženská verze tohoto ocenění (Ani nedomýšlejme, jak by znělo). Když se napíše "Jeden muž a sto žen přišli" tak má sloveso měkké i po mužském rodu, po jediném muži, který má být tudíž více nežli stovka údajně diskriminovaných žen ... Jako parodie a bláznivý happening by to akceptovatelné snad bylo, ale tito fanatici to myslí smrtelně vážně! Kam až tyto šílené absurdity vedou, dokladuje také kampaň jakési zahraniční neziskovky též bojující za pokrokářskou očistu jazyků. Zakázáno by mělo být rčení "zabít dvě mouchy jednou ranou", které má propagovat násilí na zvířatech. Normálního člověka napadne, čím vším se dají vydělávat peníze. Liberální kulturní revolucionáři nám chtějí ukrást naši zem, rodinu, manželství a i náš jazyk.
[2] Zde míněni migranti mířící především na Západ, resp. tam okupující no-go-zóny. A v neposlední řadě ti, kterými máme být nuceně osidlování podle plánu EU. Pokrokáři je cíleně vytvářen obraz ČR coby země xenofobní a mimořádně nepřátelsky nevstřícné vůči cizincům a údajně nesolidárně odmítající nařízení o přerozdělování běženců. Přitom bývají zcela přehlíženi tisíce pracovníků např. z Východu (Bez kterých by ještě větší problémy zažívalo stavebnictví či zdravotnictví, ve kterých se tuzemcům pracovat jednoduše nechce). Též neopomíjejme početné komunity Asiatů (např. Vietnamců), kteří se u nás vlastně už integrovali. Nebývají s nimi vážnější problémy, mluví česky, respektují naše zvyky i tradice a především jsou pracovití a opravdu i pracují.
[3] Z obdobného soudku, a to opravdu nikoli autenticky levicového, jsou též snahy vnutit Čechům (či Polákům) kolektivní vinu za holocaust. Třeba dezinterpretací historie o "českém koncentráku" ... Která se výborně hodí ke skandalizaci nevhodných politiků. Aktivisté se snaží z Čechů a Moravanů udělat spolupachatele (a vykreslují národ v nejodpudivějších kolaborantských barvách) a naprosto cíleně zaměňují příčiny, následky i viníky a oběti.