Česká republika: +10821 nových případů. Raketový nárůst a velký průšvih. Vláda selhává.
USA + 199080 nových případů.Baťovsky pod kritickou hranici.
A ještě se podívej na evropský souboj (s budoucností Evropy bezprostředně souvisí):
Rusko : Francie |
28776 : 11795 |
Rusko stále na hrané, Francie na zklidnění viru až moc.
Británie přes 36 tisíc, brexitový virus řádí. Německo přes 22 tisíc. Holandsko téměř 10 tisíc.
Belgie nás předhání stále víc - téměř 24 tisíc.
Izrael přes tisíce, mírně stále roste, pokud spoléhá na vakcínu, může mít brzy problém.
Pokud srovnáváme jednotlivé země mezi sebou, je nutné uvažovat různou metodiku a další faktory, které výsledek ovlivňují (např. počet testů). K tomu se postupně dostanu. Důležité je však právě průběžně sledování, protože z časových řad lze vyčíst hodně i při odlišných metodikách.
Informace čerpám zejména z: https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries
Předúvod:
Rakušan - štědrovečerní hrdina Karla Jaromíra Erbena:
"Však lépe v mylné naději sníti,
před sebou čirou temnotu,
nežli budoucnost odhaliti,
strašlivou poznati jistotu.”
Rakušan (STAN): "Vzali jste lidem naději. A tu naději jim určitě nedáte tím, že prodloužíte o měsíc nouzový stav”.
Jak to vidím + Konec COVI-epidemie v nedohlednu, ale co dál?
V tomto pokračování se spojuje větev sledování reflexí průběhu epidemie s pohledem "za horizont událostí". Proto jsem také dal tuto část pod společný název obou linií, které sleduji.
Do seriálu COVI-kávička vkládám novou rubriku. Proč? Odpověď je v díle publikovaném 8. listopadu zde:
https://radimvalencik.pise.cz/8574-covi-kavicka-8-11-cr-7722-usa-124390-co-dal.html
V době, kdy se "vytsunamila" iracionalita a dochází k oslabení funkčnosti institucí (i pokud jde o základní funkce, se náprava bez poctivé vědy a dobré teorie neobejde. Proto se v nejbližších číslech budu věnovat problematice toho, co lze v této oblasti dělat a jak by společenské vědy mohly obnovit svoji roli.
Současně připravujeme (předběžně na leden) workshop:
Ekonomie a ekonomika doby postkovidové
(pohled za horizont událostí)
Viz: https://radimvalencik.pise.cz/8703-worskhop-ekonomie-a-ekonomika-doby-postkovidove.html
Postupně uveřejňuji náměty k diskusi na tomto semináři:
Campbell o zlomové době a historické roli vakciny/5
Do seriálu o epidemii zařazuji "četbu na pokračování" od svého dlouholetého přítele Jana Campbella z cyklu Přezpěváci, který se vyznačuje znalostí širokého kulturního kontextu, ze kterého umí vytěžit neotřelé pohledy na realitu. A také hodně ví o pozadí toho, co se děje, přitom vždy kriticky zvažuje, co odpovídá realitě, a čím se někdo, kdo poskytuje informace, snaží člověka přimět k tomu, aby si určitou představu o realitě vytvořil (a tím s ním manipulovat). Tento odstup má velmi málo lidí. Nejnovější výstup z jeho pera patří k tomu nejlepšímu, co kdy napsal.
Z hlediska mého seriálu je aktuální dvojím:
1/ Příběhem vakcíny, který v jeho podání zasahuje do vzdálenější budoucnosti.
2/ Náčrtem představy o alternativách doby poskovidové, čímž vytváří významné pojítko mezi epidemií a tím, jak budeme žít "za horizontem událostí" (kovidových).
Pokusím se ho zapojit do přípravy workshopu Ekonomie a ekonomika doby postkovidové, viz:
https://radimvalencik.pise.cz/8703-worskhop-ekonomie-a-ekonomika-doby-postkovidove.html
Širší úvod k sérii je zde:
https://radimvalencik.pise.cz/8755-campbell-o-zlomove-dobe-a-historicke-roli-vakciny.html
Třetí část "četby na pokračování" z pera Jana Campbella je zde:
https://www.ceskenovinky1.eu/domains/ceskenovinky1.eu/2020/12/18/jan-campbell-predzpevaci-3/
Cambellův text odlišuji od svého pro lepší orientaci fialovou barvou:
Jan Campbell: Předzpěváci (3)
Část poslední věty druhého pokračování Předzpěváci (2) označující základní nepodmíněný příjem jako cestu do otroctví, ne však budoucnosti obsahuje předzpěv ekonomů a autorů již zmíněné knihy COVID-19: The Great Reset, Klause Schwaba a Thierry Mallereta. Předzpěv má nás dovést ke konečnému pochopení, že onemocnění na Covid-19 je prostředkem k realizaci dávno plánovaných, ale zpožděných změn ve světové ekonomice a společnosti. Ke zpoždění došlo na základě objektivního vývoje společností, včetně oživení polomrtvé Ruské federace a vstupu ČLR na světovou hospodářskou, finanční a technologickou scénu s pomocí kapitalistického systému, pokrytectví a deficitu morálky a etiky v životě společností.
Na takový vývoj nemá dnes ani jedno z pozemských center světové vlády (zástupně SEF, Světová banka, Vatikán) rozhodující vliv.
Poznámka: SEF, Švýcarské ekonomické fórum, viz:
https://www.swisseconomic.ch/en/about/
Nelze zapomenout, že zpoždění neznamená konec nebo zřeknutí se tzv. progresivní vize, jejíž nedílnou částí je odcizená, bezcitná, bez srdce a duše translidská společnost, nebo že vstupujeme do mírové doby a spolupráce. Naopak.
Ve skutečnosti proto dnes nejde o veřejné zdraví ani o virus, ale o realizaci podstaty 4.0. O ní se mluvilo hlasitě, napsalo mnoho dokumentů a mezitím utratilo hodně peněz i v české kotlině. 4.0 předpokládá většinově pracovat, nakupovat, radit, vychovávat a vzdělávat se z domova s gigabitovým širokopásmovým připojením. Proto v budoucnosti ČR, kterou s velkou pravděpodobností budou spolutvořit Piráti, dnes na cestě k vítězství s cizí pomocí, nebude potřeba velké množství a kvalita škol, univerzit, hotelů, kin, divadel a podobných zařízení. Předzpěvák Klaus Swab v červnu t.r. veřejně prohlásil: Pandemie představuje vzácné, ale úzké okno příležitostí předělat a upravit celý svět. Od července propaguje aplikaci Covid-19Health Passport a dává svým ovečkám zabrat v on-line komunikaci během příprav SEF 2021. Předzpěvák Gates pravdivě tvrdí, že svět se nevrátí do normálu, dokud spousta lidí nepřijme druhou superúčinnou vakcínu proti koronaviru. Goldman Sachs varuje, že největší překážkou eradikace bude přesvědčit každého, aby si nechal dát vakcínu! Proto ta frenetická vakcinační aktivita na frontách výzkumu, podnikání, obchodu, politiky a médií.
Připomínám, že zakládajícími partnery Centra 4.0 v rámci SEF jsou Microsoft, Facebook, Netflix, GAVI (globální vakcinologická aliance založená nadací B. Gatese). Tito viditelní high-tech giganti a mega-miliardáři představují výkonné řiditele (ne ředitele) nově tvořící se síťové společnosti, ve které řediteli (odpovědnosti,ne však řiditeli) translidské společnosti budou závislé vlády, politici a slouhové plnící příkazy pod heslem udělejte vše na internetu. I tady se potvrzuje kvalitní řízení loutkovodičů Pirátů a kvalitní výběr strategie pro jejich slávu na přechodnou dobu.
Kdo ví, nebo je schopen pochopit, že na začátku bylo slovo, uvědomí si také, že číslice je symbol konce. Konce ale známého a začátku neznámého. Začátek evangelia svatého Jana je jeden z nejslavnějších biblických textů, ale také jeden z nejtěžších. Ne nadarmo se dříve četl na konci každé mše svaté. Je to neuvěřitelně nabitý, zahuštěný text, hymnus, který se snaží vyjádřit ta nejhlubší tajemství naší víry v lidských slovech — jak jinak?
Tím, že jsme zradili myšlenku poslání, zaměnili dokonce místo v rituálu a snažíme se nahradit myšlenku a místo číslicemi, došli jsme na křižovatku a k monologu Hamleta. Cituji (v překladu Martina Hilského, Williame Shakespeare: Hamlet, Praha, Knižní klub 2002, III. 1. Str. 66): Být, či nebýt – to je otázka: je důstojnější zapřít se a snášet surovost osudu a jeho rány, anebo se vzepřít moři trápení a skoncovat to navždy? Zemřít, spát – a je to. Spát – a navždy ukončit úzkost a věčné útrapy a strázně, co údělem jsou těla – co si můžeme přát víc, po čem toužit? – Zemřít, spát – spát, možná snít – a právě v tom je zrada. Až ztichne vřava pozemského bytí, ve spánku smrti můžeme mít sny – to proto váháme a snášíme tu dlouhou bídu, již se říká život. Neboť kdo vydržel by kopance a výsměch doby, aroganci mocných, průtahy soudů, znesvěcenou lásku, nadutost úřadů a ústrky, co slušnost věčně sklízí od lumpů, když pouhá dýka srovnala by účty, a byl by klid? Kdo chtěl by nést to břímě, úpět a plahočit se životem, nemít strach z toho, co je za smrtí, z neznámé krajiny, z níž poutníci se nevracejí. To nám láme vůli – snášíme radši hrůzy, které známe, než abychom šli vstříc těm neznámým. Tak svědomí z nás dělá zbabělce a zdravá barva rozhodného činu se roznemůže zbledlou meditací, záměry velké významem a vahou se odvracejí z vytčeného směru a neuzrají v čin. Souhlasu netřeba.
(Pokračování)
K tomu:
Jan Campbell má pravdu, když varuje před nebezpečím "progresivní vize, jejíž nedílnou částí je odcizená, bezcitná, bez srdce a duše translidská společnost".
Pokud se máme ubránit prosazení protilidské vizi, která se "dolaďuje" na SEF a podobných fórech a za kterou stojí současná globální moc, musíme využít následující:
1. Existuje více modifikací či mutací vize, kterou chce současná moc prosadit, ale zatím se její složky na žádné z nich nedokážou shodnout. Důvody jsou přitom dva:
- Každá z modifikací či mutací vize nabízí budoucnost až příliš chmurnou, takže je "neprůchodná" i uvnitř skupiny "zasvěcených".
- Protože podoby těchto modifikací či mutací vize občas prosakují navenek v rámci tvorby a řízení vlivových sítí prostřednictvím poskytování imide informací, naráží jejich prosazení na odpor veřejnosti (proto se nyní globální moc s takovou vehemencí chopila covid-karty a snaží se zneužít současnou epidemii).
2. Všechny modifikace a mutace vize, na které se globální moc snaží dosáhnout shody, mají jednu velkou vadu. Jsou ideově prázdné, jsou projevem úpadku lidského myšlení, které zapomnělo na to nejlepší, co se v lidských dějinách zrodilo. Především však jsou projevem SETRAVAČNÉHO CHÁPÁNĺ REALITY SPOLEČENSKÉHO VÝVOJE. To dává obrovskou příležitosti přijít s optimistickou, perspektivní a realistickou vizí, která získá převahu. Tato vize musí být založena na lidské přirozenosti, na tom, co dělá člověka člověkem, co naplňuje jeho život skutečným bohatstvím prožitků. A co také odpovídá evolučně stabilní strategii člověka jako součástí přírody.
3. Kdo hledá průchodnou vizi odtrženou od přírodně historické podstaty člověka, neuspěje. A ten, kdo podřídí hledání vize uchování moci vyplývající z propojení společenské pozice a majetku, se nutně musí jako čert kříži vyhýbat tomu, aby za řešení hádanky dějin považoval společnosti, v niž svobodný rozvoj každého člověka je podmínkou rozvoje všech a jako takový i nejvýznamnějším faktorem ekonomického růstu a determinantou jeho charakteru.
Pokud chceme zabránit zničení naší civilizace, musíme se na nikoli setrvačné, ale od pochopení dějin odvozené vize, které ideově "převálcuje" tu protilidsky perverzní, se kterou přichází současná globální moc, shodnout. "Prokomunikovat" ji tak, aby se v ní každý našel. Myslím, že to dokážeme. Jak konkrétně? Tomu se budu věnovat příště.
(Pokračování)
Co se děje ve světě:
Zde je nejlepší zdroj s nejčerstvějšími informacemi:
https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries
Další významné zdroje o dění ve světě:
https://www.ft.com/content/a26fbf7e-48f8-11ea-aeb3-955839e06441
https://ourworldindata.org/coronavirus
Podrobněji lze vývoj v ČR sledovat zde:
Na závěr: Děkuji všem, kteří mi zasláním materiálů a doporučeními pomáhají. Rád uvedu jména, pokud dají souhlas.
(Pokračování)