COVI-kávička 16.9. ČR +0,524 USA +164,5 Co dál?

16. 09 2021 | 07.51

Česká republika:   +0,524 tisíc nových případů. O polovinu více než minulý týden, ale to byla středeční čísla poměrně malá.

Evropský souboj (s budoucností Evropy bezprostředně souvisí):

Rusko : Francie

18,8  : 9,1

USA +164,5 tisíc nových případů z toho 25 461 případů kritických.

Británie  30,6 tisíc nových případů, z toho 1060 případů kritických.

Obojí velmi vysoká čísla, ale všimněte i obrovkého rozdílu v počtu kritických případů. Británie má jen přibližně 5x méně obyvatel než USA, ale USA má 25x větší počet kritických případů. Jedna z věcí, která hodně vypovídá o chování viru a roli očkování.

Pokud srovnáváme jednotlivé země mezi sebou, je nutné uvažovat různou metodiku a další faktory, které výsledek ovlivňují (např. počet testů). K tomu se postupně dostanu. Důležité je však právě průběžně sledování, protože z časových řad lze vyčíst hodně i při odlišných metodikách.

Informace čerpám zejména z: https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries

Jak to vidím

Jak by to bylo, kdyby byl SARS-CoV-2 vyroben v laboratoři?/4

Tento příspěvek nemá jinou ambici než čtenáři nasadit brouka do hlavy, resp. vyprovokovat ho nejen k přemýšlení o odpovědi na několik otázek, ale také k formulování dalších.

Pokud má jakákoli hypotéza najít oporu v realitě, musí odpovědět na otázky, které vyplynou z dlouhodobého sledování odlišností vývoje epidemie v jednotlivých zemích.  Za relevantní považuji zejména následující:

1. Jak vysvětlit "čínskou covi-anomálii", tj. naprosto minimální počet případů, přičemž okolní země obklopující Čínu ze všech stran mají vyšší počet případů než ostatní země světa?

2. Jak vysvětlit případ nešťastného Izraele, který má velmi velkou proočkovanost, důsledně využívá státní administrativu k protiepidemickým opatřením, ale patří mezi země s naprosto největšími počty výskytu nových případů na obyvatele?

3. Totéž se týká Británie, ale ta v nedávné době téměř plně rozvolnila protiepidemická opatření.

4. Proč Izrael i Británie i přes velmi vysokých počet nových případů mají velmi malý počet kritických případů, zatímco USA (dlouhodobě vedoucí v celkovém počtu s velkým náskokem před celým světem) má mnohonásobně větší počet kritických případů než Izrael i Británie (a to i na počet obyvatelstva i na počet nových případů)?

5. Proč se epidemie poměrně zklidnila v Brazílii, která byla na velmi vysokých počtech, ale nepřijala téměř žádná protiepidemická opatření?

6. Proč je přes veškerou snahu zrychlením epidemie ohroženo Rusko a Německo, a to včetně nárůstu počtu těžkých případů?

7. Proč tak dlouhodo trvalo, než se epidemie rozjela v Indii, ale pak se ji podařilo výrazně utlumit?

8. Co vyplývá z toho, že některé země nepřijaly významnější protiepidemická opatření (např. Švédsko) a nedošlo u nich k výraznějšímu zrychlení epidemie?

9. Proč se v Austrálii přes výrazné teritoriální oddělení od ostatního světa a velmi důrazná a brutální opatření nepodařilo udržet epidemii plně pod kontrolou?

10. Proč Bělorusko v podstatě ignorující epidemii bylo dloiuho na nízkých počtech a teprve v poslední době se mírně zvyšuje počet nových případů.

11. Proč Maďarsko, Polsko, Slovensko jsou na tom o dost lépe než Česko, dokonce i lépe než Rakousko?

12. Lze na výše uvedené otázky lépe odpovědět z hlediska hypotézy přirozeného, nebo umělého původu viru a jak?

(Pokusím se dát na výše uvedené otázky odpověď, případně uveřejnit další, kterými budou čtenáři na příspěvek reagovat.)

Konec COVI-epidemie v nedohlednu, ale co dál?

V době, kdy se "vytsunamila" iracionalita a dochází k oslabení funkčnosti institucí (i pokud jde o základní funkce), se náprava bez poctivé vědy a dobré teorie neobejde. K tomu jsme měli 29.1. workshop:Ekonomie a ekonomika doby postkovidové(pohled za horizont událostí)

Viz: https://radimvalencik.pise.cz/8703-worskhop-ekonomie-a-ekonomika-doby-postkovidove.html

Postupně uveřejňuji materiály, které se k tématu vztahují:

Svěží myšlenky o obnově kvalitního českého školství/16

Před pár dny mně kamarád dal knížečku k problematice školství s názvem Znalostní školství jako předpoklad rozvoje české společnostia následně mailem poslal v elektronické podobě. Překvapilo mě, kolik svěžích myšlenek v ní bylo. Intelektuálním rozsahem mě zaujal i P. Piťha, který byl ministrem školství už hodně dávno. Pár myšlenek jsem vybral jako ochutnávku. Neřídil jsem se reprezentativností, dal jsem přednost tomu, co mě pozitivně inspirovalo. Doporučuji přečíst a promyslet celé.

A hodně dobrý příspěvek na závěr (ve dvou částech)

Jindřich Beznoska:

OTÁZKA ZNALOSTNĺHO ŠKOLSTVĺ V GLOBÁLNĺCH SOUVISLOSTECH (1)

To, co dělá USA ve skutečnosti nejbohatší vyspělou zemí současnosti, je organizace světového vědeckého výzkumu, jehož výsledky používá k dosahování svých strategických cílů. K tomu slouží ideologický požadavek na absolutní transparentnost ve vědecké a vzdělávací sféře a neomezená mobilita lidských zdrojů. Všechny cíle národních vědeckých výzkumů, granty, financování, vědci, kteří se na výzkumu podíleli, vše je volně přístupné na internetu. K profitu pak stačí mít kvalitní zpravodajskou analytiku a dát atraktivní pracovní nabídku špičkovým vědcům, protože nositelem know-how není vědecký ústav, ale samotná osoba vědce. Výsledkem je systém, kdy celý svět provádí vědecký výzkum za své vlastní (národní) peníze.

K tomu:

U nás se financování vědy změnilo ve financování různých lobby. Tím jsou deformována kritéria hodnocení vědy i samotní hodnotitelé.

Například v nanotechnologiích si Američané stanovili cíl, že během prvních patnácti až dvaceti let po zahájení výzkumných programů nebude nikomu na světě prozrazeno, na čem vlastně pracují. Aby tyto aktivity nebyly vnímány jako politika nadřazenosti rozvinuté země, která je namířena proti ostatním, začali je zásobovat kulturou individuálních prožitků, kulturou dluhu a bezhotovostního styku, masové zábavy, roztodivných závislostí, bezduchých her i dekadentního myšlení, aby odvedli jejich pozornost od podstatného. Chytili se tím však trochu i do vlastní pasti, protože pohroužení do říše zážitků přijaté za smysl života zapustilo hluboké kořeny i v samotných USA. Společně s permanentním nákupem zahraničních vědců způsobilo úpadek domácí vzdělanosti.

K tomu:

Původní pohled na jeden z problémů, který jsem doposud nikde jinde nezaregistroval.

V dnešní praxi to znamená omezené sebeuvědomění, řízenou reprodukci, levné a nekvalitní jídlo a masovou manipulaci vědomí. V USA dnes existuje pod ministerstvem obrany agentura zabývající se pokročilým výzkumem, která má příznačný název "Manipulace vědomí, změna fyziologických charakteristik". To znamená, že její výzkum je zaměřen na základní kontrolu nad lidským tělem a myslí. Na vývoj těchto systémů, z nichž část je veřejná, jsou vynakládány miliardy dolarů.Termín masová manipulace vědomí si žádá bližší vysvětlení. Dříve byla průmyslová bezpečnost chápana tak, že jsme člověka chránili před strojem. Prudce rostoucí složitost ovládacích systémů (například při vývoji kokpitu letounu) role otočila tak, že jsme museli začít chránit stroje před lidmi (viz lidská chyba při černobylské jaderné katastrofě v roce 1986). Člověk je těmto systémům nebezpečný tím, že může udělat neúmyslnou chybu, může mít zlý úmysl, nebo může podlehnout manipulaci vědomí v masovém měřítku, která donutí lidi udělat to, co by sami nikdy neudělali. Jedná se o informačně kognitivní technologie, které mohou provádět operativní řízení pozornosti, záměrů a stavů člověka a vytvářet přitom rozhraní citlivé na vzněty lidských emocí. Klasickým příkladem uplatnění této formy manipulace je kombinace nedostatku vzdělanosti s použitím komunikačních aplikací a sociálních sítí skrze tak zvané chytré telefony (smartphony). Například fotbalovým fanouškům lze touto technikou sdělit: běžte na ulici, tam a tam, a projevte se tím a tím způsobem. To je realita, která se už dnes týká poloviny obyvatel planety.

K tomu:

Také původní myšlenka a dobře podaná i se srozumitelnými příklady.

(Pokračování)

Podrobněji lze vývoj v ČR sledovat zde:

https://onemocneni-aktualne.mzcr.cz/covid-19?fbclid=IwAR3kdxZhYD7krsZ_K-xrmwNkGlQMO5rsIjQe_0jAWZT___jH_9pV_KzA38c

Děkuji všem, kteří mi zasláním materiálů a doporučeními pomáhají. Rád uvedu jména, pokud dají souhlas.

(Pokračování)