Baův kanál | unikátní vodní cesta batacanal.cz Ba

9. 06 2021 | 08.01

Myšlenka regulace řeky Moravy znovu ožila kolem roku 1927 a zaujala velkoprůmyslníka Tomáše Bau. Po jeho tragické smrti o pět let později se tohoto smělého plánu ujal Jan Antonín Baa. Regulace toku Moravy a výstavba kanálu měla pro firmu Baa několik významů. Kromě realizace starého snu o propojení evropských veletoků se jednalo o přepravu lignitu z dolu v Ratíškovicích do továren a tepláren v Otrokovicích, která byla po železnici finančně nevýhodná, a také o vybudování melioračního systému v okolí řeky Moravy.

 

 Baův kanál neboli Průplav Otrokovice-Rohatec je historická vodní cesta vybudovaná v letech 1934–1938 v délce 52 km, která spojovala Otrokovice se Sudoměřicemi, kde se překládalo hnědé uhlí z železničních vagonů do lodí a remorkéry přepravovalo do Otrokovic. Do Rohatce tato vodní cesta nebyla a není splavněna. Wikipedie

  • Délka52 km
  • SvětadílEvropa
  • PramenOtrokovice
  • ÚstíRohatec
  •  
  • Odemykání Baova kanálu a otevření prohlídkových tras zámku v Uherském Ostrohu

    Tipy na výlety | Baův Kanál a řeka Morava | Baák-hausbóty.cz