Mylenka regulace řeky Moravy znovu oila kolem roku 1927 a zaujala velkoprůmyslníka Tomáe Bau. Po jeho tragické smrti o pět let později se tohoto smělého plánu ujal Jan Antonín Baa. Regulace toku Moravy a výstavba kanálu měla pro firmu Baa několik významů. Kromě realizace starého snu o propojení evropských veletoků se jednalo o přepravu lignitu z dolu v Ratíkovicích do továren a tepláren v Otrokovicích, která byla po eleznici finančně nevýhodná, a také o vybudování melioračního systému v okolí řeky Moravy.
Baův kanál neboli Průplav Otrokovice-Rohatec je historická vodní cesta vybudovaná v letech 1934–1938 v délce 52 km, která spojovala Otrokovice se Sudoměřicemi, kde se překládalo hnědé uhlí z elezničních vagonů do lodí a remorkéry přepravovalo do Otrokovic. Do Rohatce tato vodní cesta nebyla a není splavněna. Wikipedie