Kanál byl stavěn firmou Baťa a československým státem mezi roky 1934 až 1938. Účelem stavby bylo především zásobování podniků Jana Antonína Bati v Otrokovicích a ve Zlíně surovinami potřebnými pro výrobu.
Téměř 53 kilometrů dlouhý plavební kanál, spojující Otrokovice u Kroměříže s obcí Skalica na Slovensku. Vodní cesta slouží hlavně k rekreačním účelům: vyhlídkové plavby, půjčovny motorových člunů, hausbótů, nemotorových lodí apod.
Když jsme "vyměnili" bydlení v Hradci Králové za Zlín, Baťův kanál nás natolik okouzlil, že jsme si pořídili vlastní lodičku. Nese jméno ARLO, jako náš anglický vnuk. Chtěli jsme , aby věděl, že i v Čechách má něco svého.Od května do září jsme kotvili v novém přístavišti ve Veselí nad Moravou, kde je i perfektní zázemí. Jednou týdně jsme se plavili nejen po kanálu, ale i po řece - směr Uherský Ostroh. Protože sezóna pomalu končí, odvezli jsme si naši loďku zpět domů. Protože se mi nedaří vkládat vlastní obrázky, pro představu, jak naše lodička vypadá, použila jsem tyhle obrázky. Pokud vás zajímá, kde jsme ji koupili, tak přímo od polského výrobce v Lodži...